"טרטיף": מסביב למחזה

הרבה מהומה, קיצורים ותוספות למחזה של מולייר מטשטשים את היכולות של השחקנים מגיאורגיה המתארחים בפסטיבל ישראל וכמעט מצליחים להסוות את העובדה שלבמאי יש דווקא פרשנות לסיפורו של הנוכל הדתי. והפעם אין הפי-אנד, אבל אין גם תכניה ראויה

מיכאל הנדלזלץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מיכאל הנדלזלץ

מולייר כתב פעם מחזה לגמרי לא רע על נוכל המשתלט על משפחה שבה האבא קצת איבד שליטה. המחזה עשה הרבה רעש בזמנו של מולייר, ואפילו צונזר, אבל בסופו של דבר נחשב לקלסיקה. עד היום תענוג לקרא את עלילתו ואת הטקסט שלו ולהתפעל מהמיומנות הקומית וההבנה למשוגות האדם והחברה שבו.

הבמאי הגרוזיני לבאן צולאדזה לא כל כך סומך על מולייר. לפחות כך נראים הדברים בחלקה הראשון של ההצגה המתארחת בפסטיבל ישראל. לא רק שהטקסט נחתך מצד אחד, ומצד שני יש לו תוספות. הוא מוסיף לעלילה המהודקת המון קשקושים וריצות, וג’אקוזי ודלתות וחלונות ומהומה. אתה רואה שחקנים מרשימים ושואל עצמך למה הם מטריחים את המחזה אם הם לא מתכוונים להציגו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ