"לבד בברלין": גלויות מימים חסרי אונים

עיבוד תכליתי והצגה אפקטיבית על אזרחים טובים - טוב, לא כולם - במדינה שיורדת מהפסים, על אזלת ידם וחוסר האונים שלהם. משחק טוב, חוויה מעיקה ואפשרות להגיד לעצמנו שלנו זה לא היה יכול לקרות

מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ

תחילה לעניינים הפשוטים יותר: העיבוד שעשתה שחר פנקס לספרו של האנס פאלאדה הגרמני ״לבד בברלין״ איפשר לבמאי אילן רונן, ולשותפיו לעיצוב ליצור הצגה מעיקה, מטלטלת, מערבת רגשות על חברה בתקופה אפלה. היא מעמתת את הקהל בישראל 2016 עם סיפור שיש בו קרבנות שאנחנו מכירים, שגורלם טבוע בחוויה האישית והקולקטיבית שלנו – היהודים בברלין של הרייך השלישי, בין 1942 ל-1944 - ותליינים נוראים במדים השחורים עם צלב הקרס (שמתעמרים גם זה בזה), ובעיקר הגרמנים שחיים בין שני הקצוות, שורדים, מתפרנסים, ואפילו משתדלים למחות, מאוחר מדי ומעט מדי.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ