אמש בתיאטרון: אהבת מוות לבמה

בתיאטרון גשר לא משנה על מה ההצגה, תמיד תהיה חגיגה - בטח שכאשר מדובר ברגע הייחודי במאה ה-17 שבו הגברים הפסיקו לשחק נשים

מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ

אחד הדברים המאפיינים את תיאטרון גשר הוא שלא משנה על מה תהיה ההצגה ובאיזה סגנון היא תעלה, תמיד תהיה על הבמה חגיגה של תיאטרון בת’ רבתי. ובמקרה הזה זה לא מקרה, שכן המחזה - שהיה גם לסרט - עוסק בעניין עצמו, בתיאטרון ובאהבת התיאטרון, וכן ביחסי המינים בתיאטרון כפי שהם משתקפים באותו רגע ייחודי במאה ה-17 באנגליה,שבו הגברים הפסיקו לשחק תפקידי נשים. הגיבור הוא גבר, נד קינסטון, שגילם נפלא נשים עד שאלה הורשו לשחק והוא נותר בלי תפקיד.

במקרה הזה הבמאי הבולגרי אלכסנדר מורפוב נהנה מאוד להעלות על הבמה תיאטרון מסוגים וסגנונות שונים, והוא מרבה וזה לא תמיד משובח. אבל מה לעשות, הצגות על מאחורי הקלעים תמיד מקסימות כי בכל רגע נתון אתה שואל מה קורה באמת, אם יש אמת בתיאטרון, ומתי זה משחק ועד כמה.

מעבר להילולה שעל הבמה זוהי הזדמנות נהדרת לאלכסנדר דמידוב ליצור סוף סוף תפקיד שלא נשען רק על הכריזמה הנהדרת שלו על הבמה. במקרה הזה הוא חוזר להופעתו הראשונה על הבמה בישראל, כשגילם נער שחקן שמגלם אשה. כאן הוא מקסים כאשה בימתית. מרתק כשנגלה מתחתיה הגבר ומרגש כשמתחת לשני אלה נחשף השחקן. וזה עוד לא הסוף, כי כל ההצגה הזאת היא משחק אין סופי של מראות.

הלהקה הגדולה של גשר נהנית בעליל על הבמה העמוסה באביזרי תיאטרון ואחורי הקלעים. במסגרת הקצרה צריך לציין את דנה מינרט בתפקיד המלבישה השחקנית מריה, ואת רות רסיוק, פצצת אנרגיה בתפקיד נל גווין. כמו כן יש לציין את גלעד קלטר בתפקיד המבקר בעל היומן סמיואל פפיס ואת מיקי ליאון בתפקיד תומס בטרטון. אלון פרידמן בתפקיד המלך משתולל בכיף, גם אם בהגזמה, ובסך הכל זו חגיגת תיאטרון עמוסה, שבעיני לא הפסיקה לעניין אף לרגע משעתיים וחצי שלה.

תיאטרון גשר מעלה “פרימדונה” מאת ג’פרי הטשר. בימוי: אלכסנדר מורפוב. נוסח עברי: רועי חן. תפאורה: ניקולא טורמנוב. תלבושות: מיכאל קרמנקו


תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ