בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לשלישיית "אפסיונטה" נחוצות שעות טיסה נוספות

ההיכרות עם הפסנתרנית עינת פבריקנט היתה משמחת, אך מסיבה כלשהי הופעת הבכורה של "אפסיונטה" לא חוללה את הקסם של המוזיקה הקאמרית

2תגובות

בפעם האחרונה שהכנרת הדס פבריקנט היתה מעורבת בהקמת קבוצה קאמרית חדשה, לפני 13 שנה, התוצאה היתה מיוחדת במינה: היתה זו "הרביעייה העכשווית", רביעיית כלי קשת שכל חברותיה נשים צעירות, שמאז הטביעה חותמה בנוף המוזיקה הישראלית והעשירה אותו ברפרטואר שלא נשמע לפני כן - ולא פחות: בגישה ביצועית חדשה. לכן מסקרנת במיוחד היתה הידיעה על קבוצה קאמרית חדשה בהשתתפות פבריקנט, הפעם שלישיית פסנתר - שגם חברותיה נשים: היא עצמה, אחותה הפסנתרנית עינת, והצ'לנית איריס יורטנר - שתי נגניות שחזרו זה עתה אחרי שהות ממושכת בחו"ל ולא נשמעו כאן שנים רבות על הבמה.

קונצרט הבכורה אכן הבטיח רבות, והציג נגנית שלקהל הישראלי היא לגמרי לא מוכרת: הפסנתרנית עינת פבריקנט. איזו היכרות משמחת! פבריקנט מלאת חיים, וירטואוזית אמיתית שמנגנת בקלות ובטעם, וגם מנהיגה: היא הבהירה לקהל במילים ספורות וקולעות את עיקרי כל יצירה לפני נגינתה, ואחר כך תרמה את החזון שלה למוזיקה בהובלה מעודנת.

אבנר שול

עוד כתבות בנושא

התוכנית של שלישיית "אפסיונטה" היתה כשמה: מוזיקה שכולה סערת רגשות, אינטנסיבית, קיצונית בהבעה שלה. אפילו הטריו (בלה מז'ור) של היידן, מלחין קלאסי, שפע רגש בהשפעת עידן "הסער והפרץ", שלא לדבר על שלישיית "הרוחות" של בטהובן: רומנטיקה מוקדמת בהתגלמותה.

שלישייה זו נוגנה בטעם על ידי השלוש, למרות שנדמה היה שנחוצות להן עוד שעות טיסה משותפות. איריס יורטנר, צ'לנית נהדרת שהיתה עמוד תווך של רביעיית "אביב" המקורית, ניגנה כאילו בצל, לא צועדת לחזית הביטוי המוזיקלי והצלילי; והדס פבריקנט גם היא לא התבלטה. מסיבה כלשהי, מה שמקנה למוזיקה הקאמרית את הקסם שלה - השלמה וניגוד של תואם מושלם בין אינדיבידואלים עצמאיים ובעלי ייחוד אמנותי - לא התחולל כאן.

עוד ניגנו חברות "אפסיונטה" שלישיית פסנתר של בנימין יוסופוב, שריגשה רבים בקהל והצליחה מאוד לאורך מסע הבכורה שלהן, ויחד עם זאת נדמתה כאוסף של קלישאות - באפקטים, משחקי דינמיקה, פראות־כביכול, כל הפטנטים הידועים שכבר נשמעו. שוסטקוביץ, בשלישייה מס' 2 שלו, היווה סיום ראוי.

 

שלישיית "אפסיונטה" בקונצרט בכורה; עינת פבריקנט, פסנתר; הדס פבריקנט, כינור; איריס יורטנר, צ'לו; מיצירות היידן, בטהובן, בנימין יוסופוב ושוסטקוביץ; צוותא, שבת 8.3



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו