"הסערה": פרוספרו ושמלת הנייר
אחד המחזות האחרונים והחידתיים של שייקספיר זכה לפרשנות שמאוד לא מובנת, לפחות לכותב שורות אלה, גם אם יש בה מעמדים ויזואליים מרשימים. למה מירנדה, בתו היפה והתמימה של פרוספרו, הדוכס המגורש שהיה למכשף המוכן להיפרד מכוחו, היא גם המפלץ קליבן, ושניהם מגולמים על ידי גבר קרח העוטה לפעמים שמלה מנייר אריזה?
בדיוק כשגמרתי לאלף את עצמי לראות כל הצגה של טקסט קלאסי כאלתור של הבמאי על נושא שמוכר לי, ולנסות להתייחס לאלתור כאל יצירה בפני עצמה, מגיעה הצגת "הסערה" שביים סילביו פורקרט הרומני בתיאטרון הלאומי מרין סורסקו מקריובה, רומניה, ומעמיד את סובלנותי במבחן קשה.