ותודה ל"הנוקמים": כך גדלנו להיות דור של אינפנטילים

ההצלחה העצומה של סרטי קומיקס בעשור האחרון, ובראשם "הנוקמים - מלחמת האינסוף" ששובר קופות בימים אלה, נובעת בין השאר מהעובדה שטווח הגילים של צרכניהם התרחב משמעותית וכולל צופים מבוגרים. האם אנחנו חיים בעולם אינפנטילי יותר, או שאולי ההתגמשות בתפישות של מה מגדיר אדם בוגר היא דווקא מגמה חיובית?

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איירון מן, מתוך "הנוקמים - מלחמת האינסוף", 2018
איירון מן, מתוך "הנוקמים - מלחמת האינסוף", 2018צילום: /אי־פי
עמוס פריבס

במהלך סוף השבוע הראשון לעלייתו לאקרנים רשם הסרט "הנוקמים – מלחמת האינסוף" מבית היוצר של אימפריית הקומיקס "מארוול" את הבכורה הרווחית ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, והכניס 630 מיליון דולר במכירות כרטיסים בכל העולם. בחודש שעבר הוא שבר שיא נוסף כשהפך לסרט שהגיע הכי מהר אי פעם לרווחים של מיליארד דולר, גלובלית. נכון לכתיבת שורות אלה, הוא במרחק שני מיליון דולר מחציית הרף של שני מיליארד. אחת הסיבות המרכזיות להצלחה העצומה של "הנוקמים" היא העובדה שקהל היעד שלו חוצה גילים. הצופים המזדהים עם גיבורי העל, עם קורות חייהם, מלחמותיהם ולבטיהם נעים מגיל 10 ועד 50. לא במקרה היו חוברות הקומיקס מזוהות שנים רבות עם עולמם של בני נוער, אבל בשנים האחרונות נראה שהיצירות המבוססות עליהם מושכות קהל רחב יותר ויותר. נשאלת השאלה, איך מצליח הסרט להיחוות כרלוונטי על ידי קהל עם טווח גילים כה גדול? ומה גורם לילדים, נערים וגם מבוגרים לצרוך את הסרטים האלו בהנאה וברצינות?

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ