שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

למה ישראלים מסתבכים בטיול בעולם ומי מוציא אותם מזה?

"בצונאמי באסיה ב–2004 נהרגו 543 שוודים ולא היו שם משלחות חילוץ שוודיות. אנחנו הוצאנו משלחת לחפש שבעה ישראלים", אומר טוביה לבנה, מנכ"ל אחת משלוש חברות הפועלות בארץ לחילוץ מטיילים בעולם. מתברר שפניות מצוקה של מטיילים הן רק חצי מהסיפור

משה גלעד
משה גלעד
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
כיתוב
החיפושים אחר איילת שחר ז"ל בצ'ילהצילום: מגנוס איתור וחילוץ בינ"ל

לפני כמה שבועות התקשר מטייל ישראלי מצויד בטלפון לווייני לאחד ממוקדי החילוץ וההצלה בישראל. הוא הסביר שהוא נמצא על הר בגובה כ–4,000 מטר, באזור נידח במיוחד — סמוך למשולש הגבולות של רוסיה, סין ומונגוליה — וסובל ממחלת גבהים קשה. המרחק בין החולה לבני שיחו בישראל היה בערך 10,000 קילומטרים.

"מחלת גבהים היא בעיה שאפשר למות ממנה. אנחנו לא משחקים עם דברים כאלה", מסביר טוביה לבנה, מנכ"ל "סיטל בינלאומי" ואחד ממייסדי תחום החילוץ וההצלה בישראל. "עכשיו תבין. מונגוליה זו מדינה שאולי, ביום אופטימי, יש בה שלושה מסוקים. אחרי כמה שעות הצלחנו לשלוח אליו מסוק, שבתום מסע של כמעט 30 שעות הביא אותו עד בית החולים בבירה אולן באטור, במרחק 1,600 קילומטרים משם. זאת טיסה שעולה בערך 100 אלף דולר, אבל לא היתה ברירה אחרת וחברת הביטוח שילמה תמורת הטיסה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ