שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יואב קוה
יואב קוה

מישהו השאיר פה דייהטסו שאראד וקפצו לו על הגג ואחר כך הוא היה צריך לדחוף את הגג החוצה מבפנים, בקיצור אל תחנה כאן, לך לחניון שלמטה. אני מהנהן, מתניע, מוריד את זלדה שלי למינוס שלוש, מכניס אותה לכלוב. הכלוב מלא במרצדסים חדשות. יש פה מיליוני דולרים במרצדסים. אני יוצא משם, מחפש את המעלית, קשה למצוא אותה, הכל ריק מסביב, מאובק. אם ישדדו אותי, זה יהיה אולי עכשיו.

אין עלי כלום, בקושי סמסונג משומש, מגיע למעלית, חוזר לאולם התצוגה של מרצדס. אבי מבקש ממני לרדת שוב פעם לחניון, כי האוטו שלי חוסם את הקרן של האבטחה. מהנהן, יורד במעלית, מזיז את זלדה כמה סנטימטרים שמאלה, חוזר למעלה.

למעלה מחכה לי מרצדס לבנה חדשה מדגם ML, הכביש-שטח של מרצדס, שמתחרה בב.מ.וו X5, אאודי 7Q וכו'. אני מכוון את המושב, את המראות, את ההגה ומפליג לדרכי. במכוניות רגילות נוסעים, במרצדס מפליגים.

מרצדס MLצילום: יואב קווה

ההפלגה הראשונה קצרה מאוד - מהיכל נוקיה לצפון פלורנטין. אני נצמד למדרכה, עולה עליה קצת, אשה אחת על סולם מבטיחה לי שאחטוף דו”ח ומסתכלת עלי במבט כועס. מזיז קצת את האוטו ומניח בינתיים את התיק הסגול הגדול ליד הסולם שלה. היא צועקת עלי שאני עלול להפיל אותה למטה. מזיז קצת את התיק. כל זה לא היה קורה אילו הייתי במאזדה.

מרצדס היו ראשונים עם ABS. מרצדס היו ראשונים עם בקרת יציבות אלקטרונית. היום יש לכולם ABS, ESP וגם קרוז קונטרול. מרצדס חייבים להתקדם הלאה, לשמור איכשהו על היתרון הטכנולוגי. מה עושים? אני מסתכל ב-ML החדשה שלי ומחפש את הדבר הבא בעולם הרכב. הנה הוא, זה ברור – מחזיק כוסות עם חימום וקירור חשמלי. אני די בטוח שזה הדבר הגדול הבא. היום במרצדס, מחרתיים בכל יונדאי.

אני יושב ב-ML, האשה עדיין על הסולם. יש כאן מיליון פינוקים: מתלי אוויר מתכווננים, תאורות, מזגנים, חישמולים, בקרת שיוט, מגביל מהירות, אפילו הילוכי כוח LOW. רק דבר אחד חסר לי כאן – התנעה ללא מפתח. אני חושב שזה מתבקש במכונית של 700 אלף שקל. אין שום סיבה בעולם שאני אצטרך להוציא את המפתח מהכיס ולשים אותו בחריץ של הסוויץ' ועוד לסובב אותו. הרבה יותר פשוט ללחוץ על הכפתור האדום או השחור או הלבן. יש את זה היום בכל קיה ב-120 אלף שקל.

אז למה לא כאן? מתקשר ליקי, האיש שלי במרצדס, והוא מסביר לי שזה בגלל החימום החשמלי של מחזיק הכוסות, פשוט לא רצו שמישהו ישים בטעות את המפתח בתוך מחזיק הכוסות המתחמם והמפתח יימס מהחום או משהו כזה. אני מהנהן.

זה האוטו שלך? שואל אותי השוטר ומעביר את המבט שלו על המכונית הגדולה והחדשה. אני אומר לו שכן, כלומר באופן זמני כי אני עיתונאי וקיבלתי אותו לכמה ימים לנסיעת מבחן. אני בטי שירט לבנה פשוטה. האוטו מבולגן. השוטר לא מאמין לי. מה לי ולמרצדס S קלאס חדשה. אני מראה לו תעודת עיתונאי. הוא לא ממש משתכנע, מבקש ממני להוציא את כל התיקים. אני מתחיל להוציא. מגיע עוד שוטר. הם מפרקים לי את התיקים ומחפשים אני לא יודע מה. לא מדברים אתי הרבה, רק מחפשים. בסוף משאירים בלגן ואומרים לי סע.

אני מסתלק משם. השנה היא 2001, היעד שלי ציריך. סמל הכוכב זוהר לפני בקצה של מכסה המנוע הענק, מתפקד כמו מכשיר ניווט לווייני. לאן שהכוכב מצביע, לשם אני מפנה את ההגה. יש לי מנוע V8, 4.3 ליטרים. הכל הולך חלק בינתיים.

בציריך מאוד יפה וציורי עם כל החשמליות והבתים והאנשים אבל אין חניה ואני צריך להמשיך הלאה למצוא מקום זול לישון. המרצדס שלי היא S קלאס גדולה ורחבה. הייתי ישן בתוכה אבל אני לא אוהב לישון על מושבי עור. מחפש אכסניה כלשהי.

כביש החוף צפון. זה דיזל ללא דיזל. ML שקטה ונוחה באופן יוצא דופן. המכונית המסוימת הזאת מצוידת בחבילת שטח ואמורה לדעת לנסוע גם מחוץ לכביש. יש לה מנגנון הגבהה בלחיצת כפתור ואפילו הילוכי כוח (LOW). אני יוצא במחלף קיסריה ונכנס לדיונות שמאחוריי המטווח. כנראה שיש כאן איפשהו מצבורים ענקיים של גז טבעי. אחרת למה כל כך הרבה אנשים מסתובבים כאן במעגלים עם טרקטורונים ורייזרים. אני לא מחפש כלום, רק בודק את האוטו. ML מגיבה יפה לחול. בגרגירים האלה עדיף צמיגים רחבים וחלקים ומנוע חזק. זה בדיוק מה שיש לה. דווקא צמיגי שטח עם סוליות בצורת שוקולד יתחפרו מהר יותר בחול.

הלאה בחולות ופתאום מכה קטנה בכנף הימנית. יוצא מהאוטו. חתיכת שורש של עץ פגעה בסף המדרכה הימני של הרכב ושרטה את הצמיג הימני אחורי. האוויר בורח במהירות. איך מחליפים צמיג בחול ומונעים מהג'ק לצלול למטה? אפשר להשתמש בשטיחוני הגומי של האוטו (שניים לפחות). הצמיג הרזרבי ב-ML הוא מהסוג שנועד לחסוך מקום ובאופן כללי מזכיר צמיג של אופניים. אני מתחפף מהשטח, חוזר לכביש. המהירות המרבית המותרת עם הצמיג הזה היא 80 קמ"ש. ממילא כבר אין לי מצב רוח לנהיגה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ