איקאה העולמית מתנצלת על הדרת נשים מקטלוג לציבור החרדי בישראל

הקטלוג הייעודי, שבו לא הופיעו נשים או ילדות, גרר ביקורות חריפות. דוברת החברה מסרה כי הזכיין הישראלי "עשה שגיאה". על פי פירסומים זרים גם המנכ"ל בישראל התנצל

נעמה ריבה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעמה ריבה

חברת איקאה העולמית מתנצלת על פרסום של קטלוג החברה לקהל החרדי בישראל ללא תמונות נשים. דוברת החברה, ג'וזפין תורל, אמרה שהקטלוג לא מייצג את החברה ולא עבר את אישורה. היא ציינה בפני סוכנות הידיעות השבדית TT כי הזכיין הישראלי ניסה להגיע לקהל ממוקד ו"עשה שגיאה".

על פי דיווחים ברשתות התקשורת הזרות מנכ"ל איקאה ישראל, שוקי קובלנץ, מסר שהחברה מתנצלת על פגיעה באנשים והבטיח שיוודאו שבעתיד הפרסומים ישמרו על כבוד המגזר החרדי אך בו בזמן ישקפו נאמנה את איקאה.

הקטלוג של איקאה, שיועד לציבור החרדיצילום: עמוד הטוויטר של גלי צה״ל

הקטלוג הייעודי למגזר החרדי גרר ביקורת חריפה מאחר שאינו כולל את תמונותיהן של נשים וילדות. על פי אתר "פאשקעוויל", באירוע ההשקה של הקטלוג אמר קובלנץ כי "הקהל החרדי הוא קהל נאמן וחשוב ולכן היה לנו חשוב שגם הוא יוכל ליהנות ממגזין שמתאים לסט ערכיו".

מאיקאה ישראל נמסר: "קטלוג איקאה, המופץ בישראל בכ- 1.7 מיליון עותקים, זהה לקטלוג בכל מדינות העולם. במסגרת פרסום מקומי, חילקה איקאה ישראל עלון למגזר החרדי המותאם לאורח החיים והמינהגים הנהוגים בו. אנו מבינים, כי יש מי שנפגע מהתמונות בעלון ואנו מצטערים על כך. בעתיד נוודא, שהפרסום יהיה נכון לכולם ויתחשב ברגשות כלל המגזרים, שהם לקוחותינו".

זו לא הפעם הראשונה שקטלוגים של איקאה מעוררים סערה על רקע הדרת נשים. בתקרית דומה למדי ב-2012, קטלוג איקאה שפורסם בערב הסעודית עיצב קומפוזיציות זהות לקטלוג הרגיל, אך ללא הנשים. גם אז התנצלה החברה וטענה כי הקטלוג נוגד את ערכיה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ