כמעט מפורסמים |

המסיבה הסודית שמכתירה את הדור הבא של הסלבס

מה משותף לבן של שוורצנגר, לכוכבת העכשווית של דיסני ולפרזנטורית של ארמני ג'וניור? כולם היו בשבוע שעבר במסיבה הסודית והסגורה של "טין ווג". הכירו את המגזין והמסיבה שנהפכו למכתיבי הטרנדים הרשמיים של המתבגרים

אליחי וידל
אליחי וידל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
אליחי וידל
אליחי וידל

בכל סתיו, כבר 12 שנה, בדיוק בזמן שבו כל מומחי האופנה והסטייל מדלגים בין ניו יורק, פריז ומילאנו כדי להציג ולהכיר את הטרנדים הלוהטים ביותר של הצרכנים המבוגרים - בחוף המערבי של ארצות הברית מתמקדים דווקא באוכלוסייה הצעירה יותר. אילו מעצבים ישלטו בקבוצת הצרכנים שמוציאה יותר ויותר כסף על בגדים, תספורות ואקססוריז? מי השחקנים הצעירים שיככבו במדורי הרכילות? אילו זמרים יכבשו את מצעדי המכירות ואילו שחקניות ודוגמניות יעטרו את שערי המגזינים? על הזרקור שמופנה לאופנות ולטרנדים של בני העשרה אחראי המגזין "טין ווג", שמנסה להכתיב ולייצר אותם בערב נהנתני, ראוותני ומתוקשר אחד בתחילת כל סתיו, האירוע הנחשק ביותר בעיר - "המסיבה השנתית של 'טין ווג' וארמני".

ביום שישי שעבר התקבצו אי שם באחוזה פרטית (וסודית) בגבעות הוליווד עשרות מהצעירים המשפיעים ביותר בתעשיית האופנה והבידור. טווח הגילים של המוזמנים נע בין 15 ל-30 והם נבחרו בקפידה כדי לכסות כל תחום שרק יעזור למינוף הסחורה שמייצרת תעשיית הבידור ההוליוודית. היו שם זמרים, שחקני קולנוע וטלוויזיה, דוגמנים, ילדים של, ספורטאים - בנים ובנות שהדבר היחיד שמאחד אותם הוא שהם מפורסמים. ובתור מפורסמים הם הפלטפורמה הטובה ביותר לפרסום.

בלה תורן מגיעה למסיבה של "טין ווג"צילום: אי־פי

ב-12 שנות קיומו נהפך המגזין "טין ווג" למוביל דעה רב עוצמה בקרב המתבגרים חובבי האופנה, שצורכים בתשוקה טונות של מידע על המותגים המובילים, על האמנים הנחשקים, על מוצרי הטיפוח החדשניים ועל מגמות הסטיילינג העכשוויות. דפי המגזין מלאים במפרסמי אופנה, מלואי ויטון ועד Aeropostale - מנייקי ועד דיסני. לא לחינם - הספונסר של המסיבה השנתית הוא המותג אמפוריו ארמני.

היו שם שמות שלרבים עדיין לא אומרים יותר מדי, אבל בתוך שנתיים עד חמש שנים הם צפויים להיות פרזנטורים של מאות מוצרי צריכה ובידור. היום הם מוכרים ללא מעט מצרכני תרבות הפופ הצעירים, אבל ככל שהם יספקו את הסחורה לתאגידי המדיה והבידור וככל שאחיזתם בתעשייה תגבר - הם יגלשו בבטחה גם אל תודעתם של הצרכנים המבוגרים.

השנה היו שם כוכבים כמו בלה תורן, כוכבת ערוץ דיסני בת ה-16, בחולצת סטרפלס (של ארמני); קוונזהאנה ואליס בת ה-9, שגם היתה המועמדת הצעירה ביותר לאוסקר (על תפקידה ב"חיות הדרום הפראי") וגם נבחרה השנה להיות הפרזנטורית של ליין בגדי הילדים והנוער של ארמני ג'וניור; זנדאיה, השחקנית־דוגמנית־זמרת־רקדנית בת ה-18, שחבשה מגבעת ענקית שחורה (של ארמני) ומיהרה לצייץ על תשומת הלב שמשך הפריט שלה; פטריק שוורצנגר (בנו של ארנולד שוורצנגר), גריר גרמר (בתו של קלסי גרמר) ושרה היילנד, בת 23, מאנשי הסדרה "משפחה מודרנית"' שזו היתה הופעתה הפומבית הראשונה אחרי פרידה מתוקשרת מבן זוגה שסיפרה כי התעלל בה. אבל לא רק שחקנים, גם לתעשיית המוזיקה נרשמה נוכחות עם להקת הבנות "פיפת הרמוני" ונציגות של האחים ג'ונאס.

כדי להבין עד כמה חלק משמות הללו חשובים לתעשייה, צריך להביט לאחור, אל שנים קודמות שבהן התקיימו מסיבות של המגזין "טין ווג". בשנת 2009, למשל, השמות הלוהטים ביותר במסיבה היו סלינה גומז, אשלי טיסדייל, ויקטוריה ג'סטיס, קלי אוסבורן והזמר רומאו. בשנת 2005 היו שם לינדסי לוהן, הילרי דאף, אמי רוסום, ניקול ריצ'י ופאריס הילטון. אמנם היו אז מוזמנים רבים אחרים ששמם נשכח מהתודעה הקולקטיבית, כאלה שהמשיכו לדשדש בבצה בלי להתרומם וכאלה שנשכחו במוסד גמילה מהתמכרות כזו או אחרת; אבל לתאגידים כמו קונדה נסט, המו"ל של "טין ווג", או לאולפני ענק כמו דיסני, לרשתות טלוויזיה ולמותגי אופנה בינלאומיים, מספיק שרק הטובים ישרדו. והם אלה שיתגלגלו הלאה.

צילום: ללא קרדיט

אמנם "טין ווג" הוא לא ירחון הצעירים המוביל, והתפוצה של מהדורת הפרינט שלו מסתכמת בקצת יותר ממיליון עותקים, אבל זו בדיוק האחיזה שקונדה נסט זקוק לה בקרב קבוצת הגיל הזאת. התכנים שלו מיועדים לטווח גילים מצומצם, שמטבע הדברים מתבגר ועוזב בתוך כמה שנים, אבל הם יתבגרו ביחד עם הפרזנטורים ויעברו אתם לצרוך מוצרים שיתאימו לגיל שלהם. עכשיו הם מעריצים את כוכבת ערוץ דיסני - בעוד חמש־שבע שנים הם ינהרו לצפות בסרטי הקולנוע בכיכובה, ירכשו את האלבום הדיגיטלי שלה ויילכו להופעות שלה. היום הם שותים בצמא את העצות שכתבי "טין ווג" נותנים להם בכל הקשור למערכות יחסים עם בני המין השני, כיצד לשמור על שיער בוהק ומה ללבוש לטקס הפרום - בעוד כמה שנים הם ייעזרו ב"ווג" או ב"GQ" כדי לדעת איך להתלבש, ילמדו כיצד לבחור בן/בת זוג במגזין "אלור", ואולי גם יבחרו שמלת כלה או יקבלו ייעוץ כיצד לעצב את שולחן הורי החתן והכלה מהמגזין "בריידס".

בראיון לרגל עשור למגזין סיפרה העורכת איימי אסטלי כי רבים מקוראי המגזין רוצים להתחבר למותג וללמוד בעזרתו איך לפרוץ לתעשיית האופנה. בהתאם לכך פירסמה את "המדריך של 'טין ווג' לקריירה באופנה". "אנחנו נעשים מודל לחיקוי", אמרה.

זאנדאיה דופקת הופעהצילום: אי־פי

המסיבה השנתית היא אחד מהכלים שבהם משתמשים העורכים כדי לקבע את מעמדו כמוביל דעה ויצרן טרנדים. מאחר שהקהל שלהם חי בעולם הדיגיטלי, הפנייה אליו מתבצעת בכל הפלטפורמות שבהן הוא ממילא: מאפליקציות משחק וקנייה לסמארטפונים ועד נוכחות אינטסיבית ברשתות החברתיות.

המסיבה השנתית של המגזין היא מפגן עוצמה של גורם אחד בתעשייה, המסמן לכל שאר שותפיו העסקיים שכאן נמצא המוקד שאליו צריך להתנקז חלק הארי של תקציב הפרסום לבני העשרה.

שרה היילנד מפגינה נוכחותצילום: אי־פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ