גרנובל תהיה העיר האירופית הראשונה ללא פרסום חוצות

ראש העיר, אריק פיול, איש המפלגה הירוקה, הודיע כי העיר לא תחדש את החוזה עם חברת פרסום החוצות "JCDecaux", ואת הפרסומות יחליפו בעצים ובשטחים ציבוריים

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
הארץ

העיר הצרפתית גרנובל תהיה העיר האירופית הראשונה שלא יהיה בה פרסום חוצות. ראש העיר, אריק פיול, איש המפלגה הירוקה, הודיע כי העיר, הנמצאת באלפים הצרפתיים ויש בה 160,000 תושבים, לא תחדש את החוזה עם חברת פרסום החוצות "JCDecaux", ואת הפרסומות יחליפו בעצים ובשטחים ציבוריים. 326 שלטי הפרסומות הקיימים יוסרו בין ינואר לאפריל של השנה הבאה. "הרשות המקומית בוחרת לשחרר את שטחי העיר מפרסומות ולפתח שטחים לטובת הציבור", אמר פיול.

מטרת המהלך, לפי נציגי העירייה, היא "להיאבק בפרסומות התוקפניות", ולהעדיף על פניהן שלטי חוצות בעלי אופי תרבותי וקהילתי. עם זאת, בתוך העירייה הדעות חלוקות על הצעד, נציגי המפלגה הסוציאליסטית ומפלגת הימין-מרכז UMP הגדירו את ניקוי העיר מפרסומות "דמגוגיה".

גרנובל. שטחים לטובת הציבורצילום: Milky

לוסיל לורו, סגנית ראש העיר האחראית על שטחי הפרסום בעיר, אמרה בראיון לעיתון "ליברסיון" כי "הפרסומות בחוצות העיר שייכות לעידן שעבר מן העולם, של שנות ה-60, בהן התפתחו פרויקטים רבים חסרי תועלת. בגלל שהמודל הזה כבר לא רלוונטי, אנחנו רואים את התפתחותם של מודלים חדשים כמו מסכי הפרסומות הדיגיטליים - האגרסיביים ביותר - במיוחד בעבור ילדים".

"בנוסף", הסבירה לורו, "אנחנו רוצים לעודד שלטי חוצות שמפרסמים את העסקים הקטנים בשכונות. כיום, רק מותגים לאומיים ועולמיים יכולים להרשות לעצמם את הפרסום הזה".

ז'אק סגולה, פרסומאי צרפתי בכיר, תקף את הסרת שלטי החוצות במאמר שפרסם בו הגדיר את המהלך כפשע, "יש להיזהר מסירוס של הדמיון - זוהי ההתחלה של כל דיקטטורה".

על פי חברת "JCDecaux", העיר תפסיד הכנסה שנתית של 600,000 יורו. לטענת אנשי העירייה, מדובר בסכום נמוך יותר, והם נקבו בסכום של 150,000 יורו. העיר הברזילאית סאו פאולו ניסתה דבר דומה ב–2007, אבל זה החזיק מעמד רק עד שנת 2012, אז נחתם שוב הסכם בין העיר לבין חברת "JCDecaux".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ