וולף אירו, מנהל מכון גתה בישראל, משוכנע שתרבות היא הדרך לפתור חיכוכים פוליטיים

הוא מופתע מכך שאינו נתקל בדעות קדומות נגד גרמנים בישראל ומתמודד עם שאלת הפטרונות שיש בפעילות שהוא מוביל. לקראת השקתו של פרויקט קולנועי־ספרותי ישראלי־גרמני מסביר וולף אירו, מנהל מכון גתה הישראלי, מדוע תרבות היא המפתח להתמודדות עם בעיות חברתיות וחיכוכים פוליטיים

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
וולף אירו
וולף אירוצילום: איליה מלניקוב

שני צוותים של אוצרי אמנות ועוזריהם פעלו בקדחתנות בקיץ האחרון בהכנות לתערוכת ענק. "אמנות עכשווית מגרמניה" נועדה להביא לקהל הישראלי את המרכזיים והמשפיעים שבאמנים הגרמנים מאז 1945 ועד ימינו, והיתה זו משימה סבוכה.

כדי לייצג נאמנה את הסצינה האמנותית המורכבת בגרמניה המחולקת עד 1989, הוחלט ליצור שני נרטיבים לתערוכה: זה של המזרח וזה של המערב, קווים מקבילים לאורך עשרות שנים שלבסוף התאחדו. כדי להיטיב להעביר את המסר, הוחלט להציג את שני הנרטיבים האלה במקביל בשני מוזיאונים ישראליים, המשכן לאמנות בעין חרוד והגלריה לאמנות באום אל פחם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ