גן העדן האינטלקטואלי של פריז אחרי מלחמת העולם השנייה - ספרות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גן העדן האינטלקטואלי של פריז אחרי מלחמת העולם השנייה

לכתבה
קפה דה פלור בסן ז'רמן דה פרה, פריז, 1949. מקום מפגש מרכזי של האינטלקוטאלים הפריזאים, שלעתים קרובות ישבו שעות בבתי הקפה רק כדי להתחמםPIGISTE / AFP

אחרי מלחמת העולם השנייה הגיעו לפריז אמנים אמריקאים רבים. הם נדהמו מחיי הצנע של אנשי הרוח המקומיים והיו לכוח שהחזיר את העיר לגדולתה. מחברת ספר חדש בנושא מספרת בראיון על צירוף הנסיבות ההיסטורי וגם על הסיבה המוזרה שהביאה להצלחת ספרו של סארטר ב-1943

4תגובות

אנייס פוארייה, עיתונאית צרפתייה שחיה ועובדת בלונדון, מחברת בהצלחה בין שתי התרבויות שהקשר ביניהן אינו מובן מאליו: למעלה מעשור היא מכסה את חיי התרבות בלונדון עבור עיתונים צרפתיים חשובים ("לה מונד", "לה פיגארו", "לה נובל אובסרבטר") ובמקביל משמשת כפרשנית של הפוליטיקה הצרפתית עבור הבי־בי־סי. בימים אלה ראה אור בבריטניה ספרה "הגדה השמאלית" (הוצאת בלומסברי), המספר על שנות מלחמת העולם השנייה וגם על הפריחה התרבותית שבאה אחריה בגדה השמאלית המיתולוגית של פריז. הגיבורים ידועים: סארטר, בובואר, קאמי, פיקאסו, ג'יאקומטי וז'ולייט גרקו; גם בתי הקפה: דה פלור ודה מאגו; האקזיסטנציאליזם, ההתגייסות פוליטית, עשן...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות