במדינת רועי חסן, המאבק המזרחי עבר לשורה השנייה ומה שחשוב זה הכרה וכסף - ספרות - הארץ

במדינת רועי חסן, המאבק המזרחי עבר לשורה השנייה ומה שחשוב זה הכרה וכסף

ממשורר מחאה זועם ובועט, שמאלני רדיקלי ומסמלי המהפכה המזרחית העכשווית, נהפך רועי חסן, שמוציא כעת ספר פרוזה ראשון, ליוצר מיינסטרימי שלא מוכן להגדיר את עצמו פוליטית, משוכנע שהוא שינה את השירה העברית ולא מהסס למתוח ביקורת על חלק מהשיח המזרחי שבנה אותו

אינס אליאס

רועי חסן בגינת ביתו בחדרה עם מתקני משחק לילדים
רועי חסן בגינת ביתו בחדרהצילום: קובי קלמנוביץ
אינס אליאס

פחות מחמש שנים אחרי פרסום שירו "מדינת אשכנז",רועי חסן נמצא במקום רחוק מאוד מהמשורר הזועם, שסומן כפרובוקטור של השיח המזרחי החדש. להלן רשימת הקופונים שגזר מאז: הוא לא רק הוציא מאז שני ספרי שירה מצליחים וכתב טור שבועי ברשת המקומונים של "ידיעות אחרונות", אלא גם מלמד כתיבה יוצרת בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב ומגיש שתי תוכניות רדיו ב"כאן". עכשיו גם רואה אור ספר פרוזה ראשון שלו,"אין זיכרון אחר" (הוצאת אחוזת בית, עורכת ג'וליה פרמנטו). השיר ההוא שפורסם במוסף תרבות וספרות של "הארץ" ("בִּמְדִינַת אַשְׁכְּנַז אֲנִי מוּפְלֶטָה/ אֲנִי חַפְלָה/ אֲנִי כָּבוֹד/ אֲנִי עַצְלָן/ אֲנִי כָּל מַה שֶׁלֹּא הָיָה פֹּה פַּעַם/ כְּשֶׁהַכֹּל הָיָה לָבָן") השפיע לא רק על כל מי שקרא אותו אלא גם, כך מתברר, על מהלך חייו של חסן עצמו.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ