המוות של שלושה מהיקרים לו השפיע על דרור משעני לכתוב ספר בלשים ללא בלש

התמודדות עם מוות משולש הניעה את דרור משעני לשים בצד את אברהם אברהם, דמות הבלש שיצר בספריו הקודמים, ולכתוב את "שלוש", רומן מתח חדש שבמרכזו שלוש נשים. בראיון גלוי הוא מספר על הרומן הבלשי שכמעט אין בו בלש, על ההחלטה להתמודד עם כתיבה על סקס, על העיסוק באלימות במערכות יחסים אינטימיות, וגם מדוע התאכזב כל כך מהעיבוד הקולנועי לספרו הראשון

דרור משעני על רקע ציור גיר של גופה
דרור משעני. הקריאה מזמנת השוואה לביוגרפיה האישית שלוצילום: איליה מלניקוב
לירוי שופן
לירוי שופן

שלושה אפרסקים עסיסיים, שקימוריהם מודגשים בהבלטה ארוטית ומעליהם מרחף פרפר סקרן, מקדמים את פניו של מי שלוקח לידו את ספרו החדש של דרור משעני, "שלוש". הבחירה בציור הזה של אדריאן קורט מהמאה ה-17 רחוקה מלהיות מקרית או אסתטית בלבד; זהו רמז תמים אך מטרים לאופן שבו הספרה שלוש תהדהד בין דפי הספר פעם אחר פעם עד שתלבש צורה שטנית ומאיימת – שלוש נשים כגיבורות ראשיות, שלושה חלקי ספר, שלוש מערכות יחסים מטרידות בין גברים לנשים, התרחשות הממוקמת בדירה מספר שלוש, אזכורים לשילוש הקדוש הנוצרי ומעשה פשע שנרקם באטיות וקושר שלשה אחר שלשה עד שהוא מותר בסוף בלתי נמנע.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ