פעילותן של אמניות פמיניסטיות נבחנת בספר חדש

בספר "(מ)מוגדרות" סוקרת ד"ר טל דקל את פעילותן של אמניות פמיניסטיות בשנות ה-70 ואת ימי הגל השני של הפמיניזם בכלל

צפי סער
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
צפי סער

שערורייה גדולה פותחת את הספר החדש "(מ)מוגדרות": זהו סיפור הסקנדל שעורר תצלום של האמנית לינדה בנגליס ב-1974. בתצלום עומדת האמנית עירומה ומצמידה לגופה דילדו. בנגליס היתה רק אחת משורה של אמניות בעלות תודעה פמיניסטית שפעלו באותה תקופה.

בספר, שראה אור עתה בהוצאת הקיבוץ המאוחד, סוקרת ד"ר טל דקל את פעילותן של אמניות אלה ואת ימי הגל השני של הפמיניזם בכלל. כמו כן היא עוסקת בגל השלישי שהחל בשנות ה-90 ובמצב הפמיניזם כיום, לרבות בישראל.

דקל מתארת בין השאר את הרקע ההיסטורי והמהלכים החברתיים שהובילו להתפתחות הפמיניזם הרדיקלי והאמנות הפמיניסטית. היא מפרטת את הזרמים השונים ובהם המיצג הפמיניסטי, ייצוגי הגוף הנשי, אמנות האלות הגדולות, אמנות הדגם והעיטור, אמנות שיתופית קהילתית, אמנות מחאה ואמנות לסבית. כמו כן היא מציגה את הביקורת שנמתחה על האמנות הפמיניסטית ועוסקת בייצוגי אמהות באמנות, בפוליטיקה של זהויות ועוד.

ייחודו של הספר בעיסוק המשולב באמנות פמיניסטית בפרט ובפמיניזם בכלל. דקל אומרת כי "הספר עוסק במובן הרחב ביותר של יחסי כוח בתרבות. בתוך כך הוא עוסק בשלל נושאים של יחסים בין נשים לגברים, בנשים שמחליטות לחשוב מחדש באופן אקטיבי ופוליטי על מה שצריך לשנות בחברה שהן חיות בה".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ