בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סטימצקי הכריזה על כוונתה לשווק הצגות ולהציג יצירות אמנות

הרשת תשתף פעולה עם התיאטרון הקאמרי, תציג יצירות אמנות בסניפים נבחרים מתוך כוונה לטפח דור צעיר של אמנים ויוצרים, ותיזום ערבי קריאה והרצאות מיוחדות. גורמים בענף המו"לות מתייחסים למהלך בחדשנות

5תגובות

רשת סטימצקי משנה כיוון והכריזה על אסטרטגיה חדשה, הפוכה לזאת שביקשה להנהיג סטימצקי תחת ניהולה של איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי היוצאת. בעוד בראל הכריזה על הכנסת ציוד משרדי לרשת החנויות, מכריזים הבעלים החדשים של סטימצקי על זיקה לתרבות תחת הכותרת "תרבות זה סטימצקי".

חודשיים לאחר רכישת סטימצקי על ידי קבוצת גרינברג, עפרה מיתר, רו"ח גדעון הירש ורו"ח רז שפירא ובעלי הוצאת "קוראים" אבנר פחימה, הכריזה סטימצקי על כוונתה להתמקד בתחומי התרבות. הרשת תשתף פעולה עם התיאטרון "הקאמרי", תציג יצירות אמנות בסניפים נבחרים מתוך כוונה לטפח דור צעיר של אמנים ויוצרים, ותיזום ערבי קריאה והרצאות מיוחדות.

אליהו הרשקוביץ

יפית גרינברג, בעלי קבוצת גרינברג, אמרה כי "סטימצקי היא מקור לצריכת תרבות, לכן טבעי שנרצה לפתח תחומים אלו, מועדון הלקוחות בפרט ולקוחות סטימצקי בכלל צורכים תרבות על כל גווניה ועלינו לספק להם את הכלים לעשות כן – אם על ידי הנחות מיוחדות והצעות משתלמות וכמובן לחשוף אותם לאמנות ויצירה ישראלית".

חברי מועדון הלקוחות של סטימצקי, שלדברי הבעלים החדשים מונה מעל 400 אלף משפחות, יקבלו באמצעות דיוור ישיר, הצעות לרכישת כרטיסים להצגות ב"קאמרי" במחיר מוזל. נודע כי בהמשך, סטימצקי תרכוש הצגות שלמות לטובת חברי המועדון וכי הרשת נמצאת במו"מ עם מרכזי תרבות נוספים ברחבי הארץ.

כבר בימים הקרובים יוצבו בסניפי הרשת יצירות אמנות שיוצעו גם למכירה. לדברי סטימצקי "הגלריות לאמנות מהוות חלק חשוב בדרכו של אמן, סטימצקי מחזקת ומעניקה פלטפורמה נוספת וחשיפה אדירה לאמן בסניפי הרשת ברחבי הארץ. התערוכות שיוצגו ישתנו מעת לעת והאמן יוכל גם להשיק את עבודותיו בסניפי הדגל".

גורם המקורב לסטימצקי אמר כי כי סטימצקי תוריד באופן משמעותי את הציוד המשרדי מחנויותיה במקומות שאין בהם דרישה או בחנויות קטנות. לדבריו, אם תהיה דרישה בסניפים גדולים, אכן יוצב בהם ציוד משרדי. לדבריו סטימצקי היא מותג תרבותי איכותי ואת זה הקבוצה מעוניינת לשמור ואף להרחיב מהסלוגן הנוכחי "ספרים זה סטימצקי" אל הסלוגן החדש "תרבות זה סטימצקי".

לדבריו, החל משבוע שעבר יש מלאי מלא בחנויות הרשת וכל ההוצאות מציגות בה מלבד מודן שלא חתמה על הסכמי סחר. ל"הארץ" נודע כי גם הוצאת שוקן אינה נמכרת בסטימצקי. "סטימצקי הפסיקו לקנות אצלנו בחודש אפריל", אמרה מו"ל הוצאת שוקן ויו"ר התאחדות המו"לים רחלי אידלמן.

בענף המו"לות קיבלו את הבשורה על המיתוג המחודש בחשדנות: "כל פעם הם ממציאים שטות חדשה. הם ימכרו הצגות תיאטרון עכשיו? הם מבינים שיש להם בעיה בתדמית", אמר בכיר בענף המו"לות. בכיר אחר אמר "משמח לראות שהם לא מתכוונים למכור ציוד משרדי, יש לקוות שיהפכו את סטימצקי למרכז למכירת ספרים. תרבות זה מיצוב טוב אבל חובת ההוכחה עליהם".

בכיר אחר בענף אמר כי לא כל המו"לים מוכרים בסטימצקי ויש כאלה שמוכרים באופן חלקי ומספקים רק חלק מההזמנות, "כי הם מתים מפחד שהם לא ישלמו. כל המיתוג מחדש עושה רושם נורא. לגבי מועדון הלקוחות — נניח שהם מבינים שכשהמבצעים מצטמצמים הם צריכים לתת לחברי המועדון משהו כי אחרת בשביל מה להיות במועדון? אז בסדר, אבל מה שמוזר זה שהאנשים האלה לא מדברים בכלל על מכירת ספרים. נראה שהם לא מתייחסים ברצינות לעסק שהם קיבלו. זאת שיטה ישראלית, קודם מיח"צנים ואחר כך עושים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו