איך ממתגים מחדש את הערוצים המסחריים?

בין שלל ההכנות שנדרשו מהערוצים לקראת פיצול ערוץ 2 והמעבר לאפיקים חדשים, אחד המהלכים הראשונים והחשובים ביותר של רשת, קשת וערוץ 10 היה השקת לוגו חדש. כך ניסו גופי השידור לאזן בין ההגבלות הרגולטריות לבין שימור המותג הקיים

נעמה ריבה
נעמה ריבה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה

אישור החוק לפיצול ערוץ 2 הכניס את רשת, קשת, וערוץ 10 — שיעברו כולם לאפיקים חדשים — לסחרור בכל החזיתות. מהמכרז על מספרי הערוצים החדשים, דרך הרחבת לוח השידורים, ועד טאלנטים נודדים, השינויים דורשים מהערוצים להמציא את עצמם מחדש. חזית אחת ופחות מדוברת אולי נדמית שולית אבל למעשה חשובה מאין כמוה: הלוגו.

ב–1 בנובמבר יעברו הזכייניות קשת ורשת וכן ערוץ עשר לאפיקים החדשים — 12, 13 ו–14 בהתאמה — וערוץ 2 כפי שאנחנו מכירים אותו יחדל להתקיים. לקראת השינוי, אחד המהלכים הציבוריים הראשונים שעשו הערוצים החדשים היה להשיק, בזה אחר זה, את הלוגו החדש ואת קמפיין המיתוג שילווה אותו. הדרישות הרגולטוריות, שכפו את המעבר לערוצים החדשים שאינם מוכרים לציבור, הכבידו על הזכייניות. המותג של ערוץ 2 הוא חזק מאוד והערוצים יצטרכו להטמיע בקרב הצופים את העובדה שהוא ייעלם, ולריב על מורשתו. קשת שילמה לשם כך סכומים גדולים ביותר (יותר מ–25 מיליון שקלים), רק בשביל שתוכל לקבל את אפיק 12, הדומה ביותר לערוץ האם. רשת ישדרו באפיק 13, וערוץ 10, ששילם סכום סמלי בלבד (שקל וחצי), יהיה באפיק 14.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ