בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סקר: יותר מ-50% סבורים כי התקשורת הכלכלית לא אובייקטיבית

כך על פי המכון הישראלי לדמוקרטיה. עוד על פי הסקר, אחוז המאמינים בהטייה תקשורתית בקרב האוכלוסייה היהודית גבוה מזה שבאוכלוסייה בערבית

11תגובות

למעלה מ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סבורים כי התקשורת הכלכלית בארץ איננה אובייקטיבית, ו-67.6% חושבים כי הפוליטיקאים מתערבים בסיקור התקשורתי הכלכלי, כך עולה מסקר מיוחד שמפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה לקראת כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה שיערך ביום רביעי הקרוב.

על פי הסקר, שערך מכון "דחף" בקרב מדגם מייצג של 600 משיבים, נראה כי ככל שהמשיב מבוגר יותר הוא מאמין כי יותר כי הפוליטיקאים מתערבים בתוכן הסיקור התקשורתי: בקרב האוכלוסייה של בני 18-24, 55.3% האמינו כי הפוליטיקאים מתערבים בתוכן הסיקור, בקרב בני 25-44 נמצאו 62.9% המאמינים בהתערבות, בקרב בני 45-64 70.7% ובקרב בני למעלה מ-65 הנתון עומד על 72.6%.

עוד על פי ממצאי הסקר, האמונה באובייקטיביות התקשורת הכלכלית עולה בהתאמה להשכלה ולהכנסה. בעוד 40.8% בקרב בעלי ההשכלה הגבוהה מאמינים באובייקטיביות, רק 27.4% מבעלי 11 שנות השכלה ומטה מאמינים בה.

שוני מהותי נוסף נמצא בין תשובות האוכלוסייה הערבית ליהודית. בעוד 44.9% מהנשאלים באוכלוסייה היהודית חשבו כי התקשורת הכלכלית היא אובייקטיבית, רק 10% מהנשאלים הערבים חשבו כך. ביחס לאמונה בהתערבות פוליטית של פוליטיקאים בתוכן הסיקור הכלכלי התמונה הפוכה: 34.4% בקרב הערבים מאמינים שהפוליטיקאים מתערבים בסיקור לעומת 73.6% בקרב הציבור היהודי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו