בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אגודת העיתונאים בת"א דורשת לבטל מינויו של זליג רבינוביץ'

במכתב ששלח בשבוע שעבר עו"ד אילן בומבך הועלתה שורת טענות, ובהן כי רבינוביץ' מונה לתפקיד בניגוד לדין וללא שעמד בתנאי הסף המחייבים

2תגובות

אגודת העיתונאים בתל אביב דורשת לבטל את מינויו של זליג רבינוביץ' לעוזר הבכיר למנכ"ל רשות השידור. במכתב ששלח בשבוע שעבר עו"ד אילן בומבך מטעם האגודה, נטען כי רבינוביץ' מונה לתפקיד בניגוד לדין וללא שעמד בתנאי הסף המחייבים. כמו כן, נטען כי תפקודו נעשה בניגוד להוראות הדין וכי נוכח כל זאת יש לבטל את מינויו.

על פי האגודה, דרישות הסף הנדרשות מעוזר בכיר למנכ"ל כוללות דרישה לתואר ראשון וניסיון תעסוקתי. לטענתה, רבינוביץ' אינו עומד בשתי הדרישות האלה. במכתב נאמר כי אם לא תודיע הרשות על ביטול המינוי תוך כשבועיים, תפנה האגודה בעניין לבית המשפט ולנציבות שירות המדינה.

עוד על פי המכתב, רבינוביץ' מונה גם לראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות החדש, נציב המנכ"ל לשיחות עם הוועדים, האחראי על יישום הרפורמה ברשות, ראש צוות ההקמה של חטיבת הניו מדיה, דירקטור בקרן "ידע" המשותפת לעיתונאי הרשות ולהנהלה, ממלא מקום מנהל הטלוויזיה וחבר במשלחת רשות השידור לאולימפיאדת לונדון. עוד נכתב כי רבינוביץ' נטל חלק בישיבת ועדת המכרזים של רשות השידור. לטענת האגודה, השימוש בתפקיד ניהולי במקביל לתפקידו כעוזר מנכ"ל הינו בניגוד לכללים של נציבות שירות המדינה.

עוד הועלו טענות על מינויו של רבינוביץ' לראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות, ללא קיום מכרז. בהקשר זה טוענת האגודה כי בעקבות עתירה של אגודת העיתונאים בירושלים ב-2004 לבין הדין האזורי לעבודה, הסכימה הרשות שלא למנות את רבינוביץ' לתפקיד ניהולי ללא שעבר מכרז. "מאז מינויו של רבינוביץ' לתפקיד עוזר מנכ"ל, מפרה רשות השידור את התחייבותה לבית הדין", נכתב. כמו כן, ביחס לתפקידים נוספים של רבינוביץ', מזכירה האגודה את דבריו של מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה, שבו אמר כי רבינוביץ' "לא מטפל בענייני כוח אדם".

טענה נוספת שמעלה האגודה היא לגבי שכרו של רבינוביץ'. לטענתה, בכתב המינוי לתפקיד עוזר המנכ"ל נכתב כי בתום התקופה הוא יחזור לתפקידו הקודם כראש דסק. לטענת האגודה, בסוף ספטמבר 2011 מונה רבינוביץ' לראש דסק, ללא שום דסק, והועלה באופן רטרואקטיבי בשתי דרגות ממרץ 2011. עוד צוין כי הרשות ביקשה עבור רבינוביץ' שכר הגבוה משמעותית מתנאי השכר לעוזרי מנכ"לים. על כן דורשת האגודה לקבל את תנאי שכרו של רבינוביץ' ולברר האם שכר זה אושר על ידי משרד האוצר.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "שכרו של מר רבינוביץ הוא באישור הממונה על השכר באוצר, והוא נמוך ב-30% מהשכר שהיה מקבל אילו היה עובד בתפקיד אחר ברשות. זאת בהתחשב בשעות העבודה שהוא נותן לטובת רשות השידור. רבינוביץ' הוא איש רב פעלים ומנכ"ל רשות השידור מעריך ומוקיר את כישרונותיו הרבים ותרומתו היוצאת דופן ברשות השידור בפרט והשידור הציבורי בכלל".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו