שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

סקר TGI, הבודק את החשיפה לכלי תקשורת, התפרסם הבוקר, ובו נתונים על הפופולריות של תחנות רדיו, מגזינים ועיתונים, בחצי השנה האחרונה. על פי הסקר, במחצית הראשונה של 2014 חלה ירידה קלה באחוזי החשיפה לרשת ב' ולגלי צה"ל, אף שבראייה שנתית השנה החולפת מבשרת התחזקות עבור שתי התחנות. באשר לעיתונות המודפסת - פרט להתחזקותו של "ישראל היום", חלה ירידה בחשיפה לעיתונים היומיים. לראשונה עומד שיעור קריאת העיתונים בסוף השבוע על מספרים דומים לימי חול.

במחצית הראשונה של 2014, מהחודשים ינואר עד יוני, עמד אחוז החשיפה לרשת ב' על 25 אחוז מהנשאלים בסקר. במחצית הקודמת (בין יולי לדצמבר 2013) עמד שיעור החשיפה על 25.7 אחוזים. בשיעורי החשיפה לגלי צה"ל נרשמה ירידה מובהקת יותר: מ- 25.8 במחצית השנייה של 2013, ל-24 אחוז, על פי הנתון החדש. עם זאת, בהשוואה שנתית, עדיין מדובר בשיפור ניכר: בין יולי 2012 ליוני 2013, עמד שיעור החשיפה לתחנה על 21 אחוזים, לעומת שיעור שנתי של 24.9 בשנה החולפת, בגלי צה"ל, ו- 23.7 אחוז מול 25.4 לרשת ב' באותה ההשוואה. במחצית הראשונה של 2014 רשמה גלגל"צ ירידה קלה באחוזי החשיפה: 29.4 אחוזים לעומת 29.8 בחצית השנה הקודמת. לעומתה, עלתה רשת ג' במעט, מ- 13.3 שנרשמו בין יולי לדצמבר 2013, ל-13.8 שנרשמו בין ינואר ליוני 2014.

הפצת חינמוניםצילום: מוטי קמחי

בסקר נמשכת מגמת הירידה בקריאת עיתונים מודפסים, והיא נכונה הן לעיתונים היומיים והן לעיתוני סוף השבוע. 58.7 מהנשאלים השיבו כי הם קוראים עיתון במהלך סוף השבוע (לעומת 62.3 אחוזים במחצית השנה הקודמת) ובימי החול השיבו 58.8 אחוזים כי הם קוראים עיתון (לעומת 61.3 אחוזים במחצית השנה הקודמת). החינמון "ישראל היום" הוא העיתון המוביל בפופולריות בישראל. 39.2 אחוזים מהנשאלים דיווחו כי הם קוראים אותו וזוהי עלייה לעומת 38.4 אחוזים שדיווחו כך במחצית השנה הקודמת. העיתון "ידיעות אחרונות" ירד משיעור חשיפה שעמד על 38.4 אחוזים בימי חול בין יולי לדצמבר 2013, ל- 34.5 אחוזים בין ינואר ליוני השנה. "הארץ" רשם אף הוא ירידה משיעור חשיפה של 6.1 אחוזים במחצית השנייה של 2013 ל- 4.8, וכך גם מעריב, שירד מ- 3.5 אחוזים ל-3.2.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ