בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"וואלה" ביטלה דיון ביקורתי על פרסומת לגולף קידס שבה אין ילדים מזרחיים

על פי המשורר והפעיל החברתי שלומי חתוכה, לחץ מגורם בעל עניין עמד מאחורי ההחלטה לגנוז את הדיון במהדורת החדשות באתר. גולף קידס: "אנו דוחים את הרמיזה בשאט נפש"

27תגובות

האתר "וואלה"  גנז אייטם ביקורתי שהיה אמור לשדר במהדורת החדשות שלו. האייטם  עסק בפרסומת של חברת גולף לבגדי ילדים, שהפיק משרד הפרסום אדלר־חומסקי, ובה צולמו רק ילדים בהירי עור, עיניים ושיער.

על פי סטטוס בפייסבוק שפירסם ביום רביעי המשורר והפעיל החברתי שלומי חתוכה, הוא נקרא לאולפני האתר להתראיין בעניין, אלא שלפני הצילומים "חשתי בדריכות גוברת. מגיש המהדורה, ינון מגל, החל להיות מוצף בטלפונים: פנייה מראש למשרד הפרסום אדלר־חומסקי לקבלת תגובה הביאה כנראה ללחץ גובר לביטול האייטם. מהטלפון בקע קול: בקשר לאייטם על הפרסומת של גולף. הוא מיהר לצאת החוצה וחזר אחרי דקות ארוכות (...) צילמנו את האייטם. קצר ופשוט. משרד פרסום אדלר-חומסקי, מסר הקריין, סירב להגיב. יצאתי לדרכי אבל תוך שעה התברר לי כי האייטם לא ישודר".

דניאל צ'צ'יק וגולי כהן

מי באמת היה מעבר לקו ומה נאמר שם? אין לדעת. אבל חתוכה העלה את התיאוריה שלו בדף הפייסבוק: "הלחץ מצד חברת הפרסום אדלר־חומסקי או חברת גולף לבטל את שידור האייטם נשא פרי", הוא טוען... "לא יאומן. מערכת תוכנית חדשות מוצאת לנכון לשדר אייטם חדשותי חשוב וחברתי (ומגיעה להם מלה טובה על כך) אבל מסתבר שהיא כפופה למשרד פרסום, לקשרים... כל הילדים אשכנזים, ואסור אפילו לדבר על זה".

תגובת אדלר-חומסקי: "אדלר חומסקי אינו מגיב בענייני לקוחותיו בעיתונות, אלא אם התבקש לעשות זאת על ידי הלקוח. לפיכך את מוזמנת לפנות ישירות לגולף או לדובר מטעמם".

תגובת גולף קידס: "הנושא לא ידוע לנו, מעולם חברת גולף קידס לא הפעילה כל לחץ". בגולף הוסיפו כי ל"וואלה" שלחו את התגובה הבאה: "גולף קידס הינה חברה שוויונית המתגאה בהעסקת עובדים מכלל העדות, הדתות והמגזרים בחברה הישראלית. לאורך כל השנים אנו מלהקים לפרסומות החברה ילדים בלי הבדל דת, גזע ומין. אנו דוחים את הרמיזה בשאלתכם בשאט נפש".

שלומי חתוכה מסר ל"הארץ": "יש לי אישור לכך מבפנים, מתוך מערכת וואלה, אחרת לא הייתי מסתכן בפרסום הפוסט. היו לי תחושות תוך כדי הצילומים שלשם זה הולך. לא במקרה צילמתי שם: הרגשתי את הדריכות באוויר... הם כן גילו נכונות ושאלו שאלות. גם אפשר לראות מצילום המסך שהם באמת התייחסו לנושא ברצינות.

"לגבי התגובה של גולף: הפרסומת שלהם לא שונה מפרסומות אחרות לילדים. זה מאוד מזוהה כאשכנזי. זה לא חדש ואי אפשר להיתמם בעניין הזה. זה אלים, חוסר השוויוניות הזה. אני חושב שהגיע הזמן שיפסיקו לדחות את הטענות הללו ויתמודדו אתן, כי יש לנו בעיה רצינית פה".

ינון מגל סירב להגיב לפניית "הארץ".

את תגובתו של מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, לא ניתן היה להשיג.

 

 

 

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו