שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
איתמר זהר
איתמר זהר
איתמר זהר
איתמר זהר

ביום שלישי האחרון נכתב ב"טיימס" הלונדוני ש"עמוד 3", מדור תמונות העירום של הצהובון הבריטי "הסאן" – שכמו "טיימס" מצוי בבעלות איל התקשורת רופרט מרדוק – התבטל. אלא שהיום התברר כי המדור חזר להופיע.

בצהובון הבריטי, העיתון הנפוץ ביותר בבריטניה, פירסמו בעמוד 3 תמונה של אשה חשופת חזה, שתוארה כ"ניקול, בת 22 מבורנמות". מתחת לתמונה נכתב בין השאר כי "בעקבות פרסומים שונים בכלי תקשורת אחרים, ברצוננו להבהיר כי זהו עמוד 3... אנו מבקשים להתנצל בשביל כל העיתונאים שביזבזו את היומיים האחרונים בכתיבה עלינו".

זוהי בהחלט תפנית תמוהה, משום שאף על פי שדוברו של מרדוק הכחיש בטוויטר כבר בסוף השבוע את ביטול המדור, מאז יום שישי שעבר ועד יום רביעי האחרון הוא שינה את פניו, גם אם השינוי היה קוסמטי. במקום צעירות אלמוניות חשופות חזה נראו בו דוגמניות ושחקניות בריטיות בבגדי ים.

גיליונות של "הסאן" השבועצילום: אי־פי

המדור הפופולרי "עמוד 3" התפרסם ב"סאן" מאז 1970, זמן קצר אחרי שמרדוק קנה את העיתון. בספטמבר האחרון הודה מרדוק עצמו בטוויטר כי המדור מיושן תוך כדי עקיצה ששלח אל פמיניסטיות בכך שהן "תמיד משמיצות את המדור 'עמוד 3', אבל אף פעם לא קונות אותו".

הן אולי לא קונות אותו, אבל יעשו הכל כדי שהוא יבוטל. אחד הקמפיינים הבולטים נגדו, No More Page Three, החל בקיץ 2012. מנהליו יזמו עצומה שעליה חתמו יותר מ–200 אלף בני אדם. גם כעת, אחרי שנודע כי המדור חזר לפעילות, הם הודיעו בטוויטר שלא יוותרו על המאבק נגדו.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ