גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

הולכת ומסתבכת פרשת הכתבה המצולמת של רעיית ראש הממשלה במגזין "את". אחרי שנתניהו חזרה בה מהכוונה לפרסם את הכתבה, סירבה להשיב לשאלון קצר שאמור היה ללוות את הטקסט ואחרי שבסביבת ראש הממשלה ניסו ללא הצלחה לדחות את פרסום הכתבה לאחרי הבחירות — פנה אמש בא כוחה של רעיית ראש הממשלה ל"את" במכתב התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים.

על המכתב, ובו דרישה "להימנע מהדפסת ו/או שיווק ו/או הפצת הכתבה בכל דרך אחרת", ועל תשובתם של מו"ל "את", יובל סיגלר, ועורכת "את", עדי עוז, דיווח הבוקר אתר ביקורת התקשורת "העין השביעית". אך לחילופי המכתבים קדמה כאמור התנהלות ארוכה.

ביום ראשון השבוע נודע כי פרויקט צילומי אופנה בכיכובה של נתניהו תוכנן להתפרסם בגיליון "את" שיראה אור מחר, ובו גם צילום שער שלה. את הצילומים ערכו מעצב השיער והצלם ז'אן כהן והסטייליסטית סנדרה רינגלר, המלווים את נתניהו בשנה האחרונה בהופעותיה בתקשורת. כבר בשבוע שעבר פירסם כהן מספר תצלומים של נתניהו בחשבון האינסטגרם שלו בתוספת הכיתוב "בקרוב, במגזין את". אלא שביום ראשון האחרון חשפה תכניתו של גיא פינס כי הקדימון הבהיל גורמים בסביבתה של נתניהו, כפי הנראה בשל הסמיכות לפרסום סרטון הבית בהשתתפות מושיק גלאמין.

בסוף השבוע האחרון דרשו גורמים בסביבת ראש הממשלה דרישה להקפיא את פרסום הפרויקט עד אחרי הבחירות ובכך לכאורה הם הפרו את הסיכום עם המגזין. וכאמור, נתניהו עצמה לא מילאה את השאלון שאמור היה ללוות את הצילומים.

אחרי התפוצצות הפרשה, קיבלו עוז וסיגלר מכתב התראה לפני נקיטת הליכים. על פי משרד עו"ד שימרון, מולכו, פרסקי ושות', נענתה נתניהו לבקשת המגזין בחיוב, בכפוף לכמה תנאים, בהם אישור הכתבה על ידה טרם הפרסום. על פי המכתב, אחרי שצולמה ואחרי שאותו שאלון נשלח אליה, הבהירה נתניהו כי "פרסום הכתבה טרם מועד הבחירות, היינו בהכרח ללא תשובותיה לשאלון, אינו מאושר על ידה והינו מנוגד להסכמות בין הצדדים".

מול "את", יובל סיגלר. אישרתם וחזרתם בכםצילום: מוטי קמחי

למרות זאת, נטען במכתב עורכי הדין, "בחוסר תום לב ותוך הפרה בוטה של ההסכמות בין הצדדים, התחלתם בהכנת הכתבה לדפוס ובכוונתכם לפרסמה בטרם מועד הבחירות ללא קבלת אישורה או תשובותיה לשאלות, דבר הצפוי לגרום לה לנזקים קשים".

אנשי המגזין "את" מחזיקים בעמדה אחרת. על פי תשובת בא כוחם, משרד עו"ד מאיר—ליאור, "מרשתך, הגב' נתניהו, ומר ניר חפץ מטעמה, הם אלה שהפרו את ההסכמות המוקדמות שהושגו בינם לבין עורכת המגזין". על פי מכתב התשובה, נתניהו, באמצעות חפץ, אישרו את המתווה להפקת ולפרסום הכתבה בגיליון חודש מארס, אך "לדאבונם הרב של מרשיי, היו אלה מרשתך ונציגיה, אשר על דעתם בלבד ובאופן חד צדדי, ביקשו לחזור בהם מהמתווה עליו הוסכם".

מאחר שההסכמה הראשונית בוטלה במעמד צד אחד, טוען מכתב התשובה של "את", הצד השני פטור מחובותיו על פי ההסכמה המוקדמת. "מרשתך, משרד ראש הממשלה ודובריו, לא קיבלו לידיהם את השליטה במגזין, ועיתוי הפרסום ואופיו לא הוכפפו לשיקוליהם", נכתב במענה. "מרשי לא יחדלו משום פעולה הקשורה בהדפסתו, הפצתו וקידומו של המגזין והם לא ייכנעו לכל לחץ שהוא, אשר אינו מבוסס על הדין ועל המוסכם ושכל מטרתו היא לנסות ולגייסם ככלי לקמפיין הבחירות הקרובות".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ