כבר לא שורפות חזיות, שורפות פוסטים

חפשו את הפמיניזם החדש ברשת

הן לא יוצאות לשטח אלא מקימות מיזמים אינטרנטיים ופועלות בפייסבוק או בטוויטר: איך נהפכו "פמיניסטיות־המקלדת" מפּעילוֹת סוג ב' לדבר הבא, והאם זה הגל הרביעי של הפמיניזם

צפי סער
צפי סער
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צפי סער
צפי סער

פמיניסטית־מקלדת. אאוץ'. המונח הזה נחשב לסוג של קללה – מסמן מישהי כפמיניסטית סוג ב' ואף למטה מזה, בניגוד עלוב לפמיניסטיות שיוצאות לשטח, מפגינות ופועלות ולא רק בתקתוק אצבעות. ובכן, לא עוד. הגיע הזמן לזקוף קומה: הפעילות הפמיניסטית ברשת צוברת תאוצה, נהפכת לבעלת השפעה גדולה וזוכה להכרה.

לפי נתוני טוויטר, בשלוש השנים האחרונות גדל העיסוק בפמיניזם בטוויטר ב-300%. יש המכריזים כי פמיניזם ברשת הוא האקטיביזם החדש. מחקר חדש שמתפרסם ב"British Journal of Social Psychology" מראה כי שיתוף סיפורים על סקסיזם ברשתות החברתיות משפר את תחושת הרווחה האישית של נשים. נשים המשתפות את חוויותיהן בפייסבוק, בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות זוכות לתמיכה, סולידריות, תחושה וידיעה שאינן לבד בסיפור הזה – וגם לתגובות של טרולים, אמנם.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ