שם משקפי שמש, עולה על ב־מ־וו X6

כולם בדרך עשו לי כבוד. ואם הייתי קצת עסוק בטלפון ולא שמתי לב שהרמזור התחלף, אף אחד לא צייץ. ב־מ־וו X6 זו חליפת הגנה. אבל אני יודע שברגע שארכיב את משקפי הראייה יתחילו לבדוק אותי

יואב קווה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יואב קווה

אנחנו בקומה ה-28 במגדל המרובע, אצל העורך דין שיודע להיות מפחיד ויודע להיות נחמד. היום הוא נחמד. היום חותמים. יש המון ניירות על השולחן. נותנים לי ניירות, אני חותם, מעביר הלאה, מקבל עוד ניירות, חותם, מעביר הלאה. בסוף זה נגמר. אני מקבל מעטפת נייר חומה עם ארבעה צ׳קים בתוכה, לוחץ ידיים ומסתלק למטה במעלית.

קומת כניסה. אני נותן את התג, מקבל את הרישיון, עולה על האופניים, רוכב לסניף הקרוב של הבנק. מגיע לבנק, מחכה רגע. קושר את האופניים לעמוד, נכנס פנימה, נותן לפקידה את הצ׳קים. היא מחייכת אלי או שנדמה לי. שואל כמה ריבית, היא אומרת לי 0.2 לשנה, אלא אם כן אתה רוצה לקחת סיכונים. אני עושה לא עם הראש, יוצא מהסניף של הבנק, נכנס לסניף של השווארמה, מזמין מנה בצלחת ופתאום מבין. הכסף צריך לעבוד בשבילי, לא בשביל הבנק.



שלוק אחרון מהקולה, חוזר לסניף ומבקש ממנה - תוציאי חלק ותני לי במזומן. היא מכינה ערימה, שמה במעטפה, נותנת לי את המעטפה. אני לוקח את המעטפה, מכניס עמוק לתיק, עולה על האופניים ורוכב לרחוב המסגר, לסוכנות של ב־מ־וו. מגיע לסוכנות, מחכה רגע. הודף את דלת הזכוכית, נכנס ישר למנהל, מוציא את המעטפה. הוא מסתכל על הערימה, מחייך את החיוך סימפטי שלו ואומר לי "יואב, הזמנים האלה עברו. אצלנו אי אפשר לקנות במזומן וגם אין הנחות״. אני מתבאס טיפה, מחזיר את הכסף למעטפה, שם עמוק בתיק, עולה על האופניים, חוזר לבנק, מחליף את המזומן בצ'ק בנקאי, חוזר לב־מ־וו, ממלא הזמנה לב־מ־וו X6 - מהטרייד-אין, 5,000 קילומטרים על השעון, ״מצב בובה. כמו חדשה״.

הולך ל"קופי בר", נרגע קצת. עוברת חצי שעה. מודיעים לי שהרכב מוכן - ב־מ־וו X6 בגרסת 40D, דיזל 3.0 ליטרים, 306 כוחות סוס. צבע לבן. לבן זה הכי יפה.



יאללה חיים חדשים, הנה אני בא. עכשיו צריך רק משקפי שמש אופטיות טובות. אסור לי לנסוע באוטו הזה במשקפי הראייה שלי. הם עושים אותי חננה. ב־מ־וו 6X ומשקפי ראייה, זה לא אמין ביחד. 

אז איך האוטו?  מדהים. רק דבר אחד מפריע לי - צליל הטריקה של הדלת הימנית קדמית. אני טורק אותה ושומע רעש של פח חלול. זה מזעזע. לדייהטסו שארייד 1983 יש צליל טריקה מכובד יותר. בטח האוטו עבר תאונה, בטח לא תיקנו אותו כמו שצריך. אני מחליט לחכות יום אחד ולמחרת קופץ למאהר בוואדי ג׳וז שבמזרח ירושלים. מאהר הוא גבר נאה עם זקנקן, שנראה כמו מהפכן קומוניסט. מאהר הוא פחח אומן, דה בסט אין ואדי ג'וז. מאהר ניגש ל-X6, כורע על ברך ימין, ממשש את הדלת, טורק אותה פעמיים שלוש וקובע: "אין לך מספיק זפת בדלת. תיקנו את התאונה אבל לא שמו מספיק זפת. תחזיר את האוטו לחברה, תגיד להם שיוסיפו זפת". 



עכשיו שבת, לא נוסע לשום חברה, יוצא לטייל. ב־מ־וו X6 היא חללית בצורת מפלצת. גם רכב שטח 4X4 גבוה, גם מכונית ספורט, גם רכב פאר. אני אוהב את העיצוב של הצד האחורי, חתוך כמו בסכין. אני אוהב את התנהגות הכביש והדרך בה היא לוקחת סיבובים. זה רכב אדיר. הוא מרווח, גם מאחור (לשני אנשים). יש לו יופי של תא מטען ואפילו צריכת הדלק חסכונית – שמונה תשעה קילומטרים לליטר. וכל זה כלום לעומת האפקט על הסביבה. כל מי שפגשתי בדרך - ערבים, יהודים, עניים, עשירים – כולם עשו לי כבוד. כולם נתנו לי זכות קדימה ואם הייתי קצת עסוק בטלפון ובמקרה לא שמתי לב שהרמזור התחלף לירוק, אף אחד לא צפר. אף אחד לא צייץ. ב־מ־וו X6 זו חליפת הגנה. לפחות כל עוד אני במשקפי השמש. אני יודע שברגע שארכיב את משקפי הראייה, יתחילו לבדוק אותי. אנשים חשדניים. אבל אני מצאתי פתרון. פשוט לא מוריד את משקפי השמש וזהו. גם בלילה לא.



ב־מ־וו X6 זה טוב לאגו ומצוין לעסקים. מאז שיש לי את האוטו מדברים עלי, מפיצים את השם שלי, פונים אלי. אני מקבל יותר הזמנות לעסק הקטן שלי. ב־מ־וו X6 משתלמת יותר מקמפיין בגוגל. החישוב שלי פשוט: קניתי אותה ב-20 אחוז פחות ממחיר רכב חדש, אמכור עוד שנה בהפסד של כמה עשרות אלפי שקלים, איהנה בינתיים מהצלחה עסקית וחברתית. ומה האלטרנטיבה? אם הכסף הזה היה נשאר בבנק, הוא היה מעלה עובש.

גרסה: 40D | מחיר: 570,000 שקל | תצורה: קרוסאובר, 5 דלתות, 4 מקומות ישיבה | הנעה ותמסורת: לכל הגלגלים, אוטומטית (8 הילוכים) | מנוע: דיזל, טורבו, 6 צילנדרים, 2,993 סמ"ק | הספק מרבי: 306 כ"ס ב-4,400 סל"ד | מומנט מרבי: 61.2 קג"מ ב-1,500 סל"ד | תאוצה ל-100 קמ"ש: 6.5 שניות | מהירות מרבית: 236 קמ"ש | צריכת דלק (נתוני יצרן): 13.3 ק"מ לליטר | צריכת דלק (נתוני מבחן): 8.5 ק"מ לליטר | דרגת זיהום: 15 | בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי | מידות: אורך: 488 ס"מ, רוחב: 198 ס"מ, גובה: 169 ס"מ, בסיס גלגלים: 293 ס"מ | נפח תא מטען: 570 ליטרים, נפח תא מטען בקיפול מושבים: 1,450 ליטרים | צמיגים:  55/50/19,| משקל עצמי: 2,110 ק"ג | מרווח גחון: 21 ס"מ

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ