תמר אפק מגלה את הישראליוּת

היא גדלה במצרים והתחנכה על התרבות האמריקאית אבל רק כשהופיעה בחו"ל הבינה את הזהות הישראלית שלה. המוזיקאית תמר אפק, שמוציאה אלבום סולו ראשון, לא מתנצלת על כך, גם אם החסות שקיבלה ממשרד החוץ אילצה אותה להתמודד עם תנועת החרם ובעל כורחה גם להביע עמדה פוליטית

משה קוטנר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
משה קוטנר

"אנחנו כישראלים מסוממים גיאוגרפית", אומרת תמר אפק. "אני בתור ילדה ניזונתי מסדרות כמו 'סיינפלד' וכל הסדרות האמריקאיות. ילד גדל פה מול תרבות אמריקאית. הוא חושב שהוא גדל בלונדון או בניו יורק ואחד הדברים שהוא מבין עם התבגרותו זה שהוא חי במזרח התיכון. והפיצול הזה יוצר תסכול, כי כביכול נאמר לך דבר אחד אבל המציאות היא שונה". על הציר בין "כאן" ל"שם", בין השראה להתנגשות, פועלת תמר אפק מאמצע העשור הקודם כגיטריסטית־זמרת ויזמית אינדי. בשנים אלו היא היתה הפרונט־וומן של "קרוסלה", אחד מהרכבי האינדי המצליחים בארץ בין השנים 2007-2011, ויזמה את פסטיבל "חוצמזה", פסטיבל האינדי הגדול הראשון, שהכין את השטח ל"אינדינגב", שגם בהקמתו סייעה. היא אירגנה את הפסטיבל שלוש פעמים, כדי להראות שאפשר, כדבריה. בפסטיבל הופיעו מוזיקאי רוק מוכרים לצד להקות אינדי שהופיעו עד אז בעיקר במועדונים קטנים. "כשאתה חי בתוך העיר אתה נטחן במוזיקה של הפיצוציות, ופתאום בשתיקה הרועמת הזו של הטבע ההאזנה למוזיקה נעשית אחרת. יש משהו נורא טבעי בחשיפה של מוזיקה כזאת. בשתיקה רועמת כזאת של טבע פסטורלי".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ