הגרוב התימני של "בינת אל פאנק" - מוזיקה - הארץ

הגרוב התימני של "בינת אל פאנק"

ג'ז, רוק, רגאיי, מוזיקה קלאסית, ובעיקר פאנק תימני — חברי "בינת אל פאנק" מספרים איך הצליחו להתחבר על אף שבאו כל אחד מרקע שונה. הסולנית שירן קרני מגלה מה גרם לה לחזור לשורשים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
בן שלו
בן שלו

כשלהקת "בינת אל פאנק" עושה חזרות, קורה שהזמרת שירן קרני פונה אל המתופף רגב ברוך ואומרת לו "זה לא מספיק עקום, תעקם את זה יותר". היא מתכוונת לקצב התימני, שביחד עם הגרוב של הפאנק (funk) השחור נמצא בבסיס של המוזיקה שהלהקה מנגנת, שאפשר לקרוא לה "פאנק תימני".

כשההערה הזאת מוזכרת בראיון עם קרני, ברוך והקונטרבסיסטית אור סיני, שלושה מתשעת חברי "בינת אל פאנק", מתפתח דיון מעניין, לפחות בשביל מי שאוהב מוזיקה מבוססת קצב על כל גווניה. "להביא את המוזיקה לכיוון של הגרוב התימני זה יותר קשה כי הגרוב התימני עקום בצורה לא מדויקת", מאבחן ברוך. "כן, בקצבים התימניים אין דיוק מתמטי. זאת תחושה. זה לא דיוק סכמטי כמו שיש בפאנק", מסכימה הקונטרבסיסטית סיני, אבל נתקלת מיד בהתנגדות של ברוך. "גם הפאנק עקום", הוא אומר, "זאת פשוט עקמומיות שאנחנו יותר מכירים". ב"אנחנו" הוא מתכוון לעצמו, לסיני ולששת הנגנים הנוספים ב"בינת אל פאנק", שיופיעו ביום שישי באוזן בר בתל אביב, אבל לא לקרני, התימנייה היחידה בהרכב. "שירן, בניגוד אלינו, שומעת באמת את המקצב התימני", אומר ברוך.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ