סלים אל נור, 1920-2014: האיש שמצא טעויות אפילו אצל אום כלתום

אל נור - ובשמו הרשמי שלמה זיו־לי - היה מהיוצרים הוותיקים והבולטים בתחום המוזיקה הערבית הקלאסית בישראל ומורם של יוצרים מרכזיים בשדה המוזיקה המזרחית האמנותית בארץ

בן שלו
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בן שלו

המלחין ונגן העוד סלים אל נור (שלמה זיו־לי), אחד היוצרים הוותיקים והבולטים בתחום המוזיקה הערבית הקלאסית בישראל, מת בגיל 94. אל נור הלחין שירים ויצירות שנוגנו על ידי התזמורת של קול ישראל בערבית, וכן העמיד דורות של תלמידים שנהפכו ליוצרים מרכזיים בשדה המוזיקה המזרחית האמנותית בארץ.

אל נור, מהנדס במקצועו שעבד במשך שנים רבות בחברת מקורות, לא היה חבר בתזמורת של קול ישראל בערבית. "הוא לא היה ביצועיסט גדול", אומר יאיר דלאל, שנמנה עם תלמידיו. "המומחיות שלו היתה בהלחנה, בניתוח יצירות, בהוראה. אף אחד לא הכיר כמוהו, ולא ידע להסביר כמוהו, את מערכת המקאמים או את מערכת המקצבים בשירים של עבד אל והאב. יש אצלי דפים שבהם הוא כתב את כל המלים בשירים של עבד אל והאב וליד כל אות הוא ציין איפה נופל הדום ואיפה נופל הטק של הדרבוקה", צוחק דלאל. "לא היה פדנט כמוהו. הוא מצא טעויות אפילו אצל עבד אל והאב ואום כלתום. היתה לו אובססיה ל-one, לדיוק במעבר בין תיבות. היינו עושים חזרות, ולפעמים יוצאים מהקצב, והוא היה אומר: 'לא ככה! יצאתם מה-one!' למדנו מזה המון. היתה לו גם שמיעה אבסולוטית לרבעי טונים, דבר נדיר מאוד".

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ