"סיסטם עאלי" מנצחים את השיטה

הרכב היפ־הופ או עמותה לקידום הנוער ביפו ובת ים? חברי "סיסטם עאלי" עובדים על אלבום שני, ובדרך מגדלים דור חדש של ראפרים ומוזיקאים. "אנחנו לא מצילים נערים אובדים, אנחנו בונים קהילת יוצרים"

דפנה ארד
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דפנה ארד

מוזיקאים הם לרוב לא הטיפוסים הכי אלטרואיסטים בשכונה. אכפת להם בעיקר מהמוזיקה שלהם. הם כמובן יופיעו באירוע התרמה, אבל יתעקשו לברר מי יופיע לצדם ומתי בדיוק הם עולים לבמה. המקרה של "סיסטם עאלי" הוא, אם כך, אנומליה חיובית מהרגע הראשון.

מחמד מוגרבי (שירה), אנבר סייטיברגימוב (שירה וכלי הקשה), יהונתן דיין (בס), יונתן קונדה (שירה וגיטרה), מוטי בן ברוך (תופים), מוחמד אגואני (שירה), לונא אבו נסאר (שירה וגיטרה), ליבה נאמן (כינור ושירה) ונטע וינר (שירה ואקורדיון), התחברו לקולקטיב היפ־הופ אחרי שהכירו בשנת 2006 במקלט ציבורי בשכונת עג'מי ביפו, בפעילות משותפת של "סדאקה־רעות", תנועת נוער המקדמת שותפות צעירים ערבית־יהודית. חלקם הדריכו, חלקם היו חניכים, כולם אהבו מוזיקה. עד מהרה יצא שמעם בקרב פעילי דו־קיום ושלום, ובהמשך בקרב סצינת ההיפ־הופ. הם סומנו כהרכב ייחודי, בעיקר משום שהמוזיקה הבועטת שלהם משלבת בין ארבע השפות המדוברות בעג'מי: עברית, ערבית, אנגלית, ורוסית. אטרקציה רב־תרבותית, רב־לשונית, רבת פעלים.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ