שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ויקטוריה חנה עדיין עפה על האותיות

חנה מתעלה על עצמה בשיר "22 אותיות", אקו וטיטו בשיר סטלני־חרמני עם שם מבלבל, וליאור נרקיס מציג שיר חסר אישיות מבית אבי אוחיון

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

ויקטוריה חנה – "22 אותיות" חבל שרשימת שירי השנה נסגרה כבר, השיר החדש של ויקטוריה חנה היה יכול להתברג בה בקלות. וזה נאמר על ידי אדם שנהנה אבל לא התעלף מ"אלף בית", שהבעיר את הרשת לפני חצי שנה והפך את חנה מדמות שמוכרת לחובבי אוונגרד ווקאלי לשם שנישא בפי כל. ב"אלף בית" היה מעבר קצת משובש מדיבור על קצב (שהיה מצוין) לשירה (שהיה בה משהו צורם ולא מוזיקלי). בנוסף, היה קשה לנתק את השיר מהקליפ הסופר־מושקע שלו — תסמונת רצויה מהבחינה הוויראלית, שלאו דווקא עושה חסד עם השיר. בסינגל החדש של חנה, "22 אותיות" (אין ספק שיש לה אובססיה לחלקיקים האלמנטריים של השפה), המעבר מדיבור לשירה טס כמו שצריך, הקליפ המושקע־אבל־פחות לא כובל אליו את השיר, וחשוב מכל: יש תנועה משולבת פנטסטית של הטקסט והמוזיקה. הטקסט, שלקוח מהספר הקבלי־מיסטי "ספר יצירה", הוא מערבולת מלים כאוטית ומרהיבה, וחנה הולכת עם המבנה השבור והמקוטע שלו, מפרקת למשפטים המסחררים את הצורה, אבל בנקודה מסוימת משנה את כיוון הזרימה של המוזיקה ומתחילה להרכיב. "יצר מתוהו ממש / עשה אינו ישנו / חצב אבנים גדולות מאוויר שאינו נתפס", אומר הטקסט וחנה, לפי הוראת המלים, מפסיקה עם יריית המלים בבודדת ומסדרת אותן ברצף על מסילת המנגינה. שיר נהדר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ