המודל המפתיע של הזמר הים-תיכוני: שלמה ארצי

כשאייל גולן הוציא את "לאן הגענו" אמרו שהוא מנסה להיות שלמה ארצי (ולא מצליח). אבל גולן לא יחיד. כבר כמה שנים שארצי הוא מודל החיקוי האולטימטיבי בז'אנר הים־תיכוני, הזמר שאת הצלחתו כולם מנסים לשחזר. פזמונאים, מנהלים ומוזיקאים מסבירים כיצד הנהירה אחריו משנה את פני הפופ המזרחי

דפנה ארד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דפנה ארד

לשיר "לאן הגענו" של אייל גולן, שיצא במארס השנה, יש תכונה מעניינת. הוא מצלצל מוכר כבר בהאזנה ראשונה, ולא משום שהוא עוד רפליקה מהרפרטואר של גולן. "בתוך עולם של פלאפונים, סרט נע של פרסומות, אני שואל אותך לאן הגענו, געגוע לתמימות שכבר אבדה ולא תחזור...", גולן תוהה שם, ובטח לא שיער לעצמו שאת התשובות לשאלה הרטורית יספקו מבקרי המוזיקה. "באמת לאן הגענו? אייל גולן, מלך הפופ הים־תיכוני, נשמע בדיוק, אבל בדיוק, כמו שלמה ארצי - מלך החיות, מלך ההרים ומלך העולם. הלחן, העיבוד, הקצב, המצלול, הנימה - הכל נשמע כמו האיש ההוא", השיב מבקר המוזיקה של האתר וואלה רועי פרל־בהריר ובעצם התכוון לשיר "לאן לאן לאן". המבקר הוותיק יוסי חרסונסקי היה קצת יותר מנומס באתר שלו כשכתב: "השיר מצלצל השפעה של שלמה ארצי – בטקסט, בקצב, וגם משהו במנגינה. אני מעריך כי זמר מקצוען ומיומן כמו אייל גולן הבחין בניסיון לעלות על הנתיב הזה, ואולי הוא רוצה לעלות עליו. לי זה נשמע שקוף, פשטני". ומבקר המוזיקה של "הארץ" בן שלו כבר הנחית את מכת החסד: "הבית נשמע כמו שלמה ארצי ליגה ג', והוא יותר טוב מהפזמון, שנשמע כמו סתם ליגה ג'". ארצי היה אומר על זה: "זה כואב, זה יכאב, אבל בסוף זה משתחרר".

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ