איה כורם: "אני מחכה לרגע שבו האמנים יתקוממו"

את יציאתה מחוזה הקלטות משעבד החליטה איה כורם לחגוג באופן חסר היגיון מבחינה מסחרית: אלבום קונספט מרובה משתתפים. לרגל השקת "2023" היא מספרת על קשיי ההפקה העצמאית, איך בחרה שותפים ליצירה ומדוע אסור לבטוח באיש

דפנה ארד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים44
דפנה ארד

"באופן מפתיע מאוד — ממוזיקה", עונה איה כורם לשאלה ממה היא מתפרנסת. על פניו, תשובה הגיונית למי ששרה את "שיר אהבה פשוט" ו"יונתן שפירא" המתקתקים, ששלטו בפלייליסטים לפני עשור. ואולם, , אין זה מובן מאליו כלל וכלל.

כורם, שסומנה בתחילת דרכה כאחת התקוות המבטיחות שיצאו מבית הספר "רימון", העבירה שנים משמעותיות מהקריירה שלה בהדממה, מנסה להשתחרר מחוזה האמן ארוך הטווח עליו חתמה עם חברת התקליטים "עננה" בשנת 2005, כשהיתה בת 22. במקום לשיר, להופיע ולהקליט, היא שקעה ב-2009 בסכסוך משפטי עם אלה שגילו אותה. בשיא מאבקה, יזמה את "החוק להגנה על זכויות מוזיקאים בישראל", אותו מכנים בכנסת "חוק איה כורם", שנועד למנוע מיוצרים לחזור על הטעות שלה ולהשתעבד לשנים לחברות תקליטים. הצעת החוק שהגישו ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ עמרם מצנע (התנועה) בתמיכת עשרות חברי כנסת ומוזיקאים, . במושב הכנסת הבא. בשנה שעברה, בתום הליך גישור בין הצדדים, . יום לאחר מכן, באנחת הקלה שנשמעה למרחקים, היא הוציאה את אלבומה הרביעי, , להורדה באתרה הרשמי ובתשלום כפי רצונך.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ