קליע בקטטת ברים קבע את עתידו של המוזיקאי הגדול דוקטור ג'ון

דוקטור ג'ון, הפסנתרן והזמר האגדי שמת ביום חמישי, היה נכס תרבות. הבלוז הייחודי שלו בנוסח ניו אורלינס הצליח לשלב בין כאב, מלנכוליה ולא מעט שמחת חיים

עמוס הראל
עמוס הראל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עמוס הראל
עמוס הראל

דוקטור ג'ון, מאק רבנק, הפסנתרן והזמר שמת ביום חמישי האחרון בגיל 77, היה נכס תרבות אמריקאי. 60 שנות פעילות מוזיקלית הפכו אותו לסמל של העיר שבה נולד וגדל ובה החל את הקריירה שלו, ניו אורלינס בלואיזיאנה, שרבים רואים בה את ערש המוזיקה האפרו־אמריקאית בכלל.

הדוקטור נולד כמלקולם ג'ון רבנק ב–1941, למשפחה קתולית לבנה, שהיו בה מוזיקאים חובבים רבים. לאביו היתה חנות של מכשירי חשמל, שמכרה בין היתר גם תקליטים, אבל הקשר הראשון שלו לסצינת המוזיקה הפרועה למדי של העיר היה באמצעות התלוות לאחת ממשימות הפרנסה הצדדיות של האב, שנהג לתקן את מערכות התאורה והשמע במועדוני הלילה בניו אורלינס. בעיר היתה מסורת ארוכה של פסנתרנים אקסצנטריים שחורים, שהחלה עוד לפני שדוקטור ג'ון נולד, וכללה בין היתר את ג'לי רול מורטון, פרופסור לונגהיר וג'יימס בוקר. רבים מהם נהגו להופיע בבתי הבושת הידועים לשמצה של הרובע הצרפתי.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ