תרבות רעה

תעזבו את פורטיס בשקט ותנו לעשות קצת כיף, כסף ופופ

במשך שנים טענו שהרוקנרול הוא לא־מסחרי, אותנטי, אמנוּתי ועילאי. ואז פורטיס התחיל להופיע בפרסומות

ניסן שור
ניסן שור
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניסן שור
ניסן שור

בנוגע לפורטיס ולהקת "היהודים" שמככבים כעת בשלוש פרסומות מדוברות, קודם כל צריך להגדיר את גבולות הדיון. השאלה אם לגיטימי שאמנים ירתמו את כישוריהם למטרות קמעונאיות-מסחריות היא אנכרוניסטית ופרובינציאלית מאין כמותה. זו שאלה שלא צריכה להישאל בכלל. אין כאן ויכוח. המאה העשרים היתה זו שבה החלוקה הממילא-לא-מאוד-ברורה בין אמנות למסחר טושטשה עד לבלי היכר. זו לא רק פחית המרק של וורהול, או נורמן רוקוול שעיצב פרסומות לקלוגס, זה גם דייוויד בואי וטינה טרנר שהופיעו בפרסומת של פפסי, זה קורט וונגוט בפרסומת לכרטיס האשראי דיסקברי, זה קלינט איסטווד בפרסומת לקרייזלר. ענקי רוח מעולם לא הדירו את רגליהם מקידום מוצרי צריכה. אז מה אתם מדברים איתי על פורטיס, אה?

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ