שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ג'ורג' קלינטון מגלה את סודות הקרקס הנודד שעיצב את הFאנק

האוטוביוגרפיה של ג'ורג' קלינטון, ששני ההרכבים שהוביל קידמו את הFאנק כמעט כמו ממציאו ג'יימס בראון, מספקת ניתוח חד עין 
של ההתפתחויות והתהפוכות שעברה 
המוזיקה השחורה בשנות ה–70

עמוס הראל
עמוס הראל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ג'ורג' קלינטון, 1984צילום: WireImage

בשלב כלשהו באמצע שנות ה–70 החליט ג'ורג' קלינטון שהוא רוצה חללית. אמיתית. האיש ששיקף את רוח הפאנק (פ' רפה) יותר מכל אמן אחר פרט לממציא הז'אנר, ג'יימס בראון, השתעשע במושגים וברעיונות מתחום המדע הבדיוני שנים אחדות קודם לכן. כדי לתאר את פרויקט הענק שלו, ששינה באותה תקופה את פני המוזיקה השחורה, השתמש קלינטון בקביעות במונח "חללית האם" (Mothership). אבל כשצמד הלהקות שבראשן עמד, "פאנקדליק" ו"פרלמנט", היו בשיא הצלחתן המסחרית, הוא חיפש גימיק ויזואלי שייתן ביטוי לרעיונותיו — ובאותה מידה יתחרה באפקטים רבי הרושם שגייסו לטובתן בהופעות חיות להקות רוק לבנות כמו הרולינג סטונס ולד זפלין.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ