סם פיליפס גילה את ענקי הרוקנרול, אך נשכח. ביוגרפיה חדשה מעניקה כבוד לפועלו

הוא היה ילד לבן שאהב מוזיקה שחורה בדרום העמוק של ארה"ב, צעיר שסירב לוותר על חברת התקליטים שהקים בשוק שהמאפיה היתה פעילה בו, והאדם שגילה את ג'רי לי לואיס, ג'וני קאש, רוי אורביסון ומעל הכל את אלביס פרסלי. ביוגרפיה חדשה משרטטת את חייו של סם פיליפס

עמוס הראל
עמוס הראל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סם פיליפס, 1960. גילה שמעליו נותרה תקרת זכוכית בלתי ניתנת לפריצה
סם פיליפס, 1960. גילה שמעליו נותרה תקרת זכוכית בלתי ניתנת לפריצהצילום: Getty Images

בחודשי האביב של שנת 1954 עמד סם פיליפס לפני פרשת דרכים מקצועית. פיליפס, הבעלים של תקליטי סאן — חברת תקליטים עצמאית ואולפן הקלטות קטן שפעלו שניהם מתוך בניין משרדים זעיר בממפיס שבטנסי — עסק זה יותר מארבע שנים בהקלטת אמני בלוז וריתם אנד בלוז שחורים. העבודה המתישה הניבה לו כמה הישגים אמנותיים מרשימים, מעמד מקומי מסוים ובמקרה אחד (שיר בשם "רוקט 88") אפילו הצלחה ארצית לא מבוטלת. אבל פיליפס הרגיש שהוא ניצב בפני חומה בצורה. חרף מאמציו, סאן בקושי החזיקה את הראש מעל המים. העסק הקטן שלו עמד כל הזמן צעד אחד לפני פשיטת רגל. אחדים מחבריו ובני משפחתו סברו כי מוטב שיוותר על החלום וישקיע בתחום מקצועי שסיכויי הפרנסה בו נראו גבוהים יותר, הקמת תחנת רדיו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ