ניאו־פולק והרשימות השחורות של האקטיביזם השמאלני - מוזיקה - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ניאו־פולק והרשימות השחורות של האקטיביזם השמאלני

לכתבה
"לאיבאך". שימוש באסתטיקות טוטליטריותT. Winkhaus

הרבה לפני שהימין הקיצוני גילה את הפייק ניוז, גילו אותו פעילי השמאל המיליטנטי, שהפכו סצינה מוזיקלית קטנה יחסית לזירה של פאניקה מוסרית וסתימת פיות. אבל איך להקה יכולה להוכיח שהיא לא פשיסטית?

25תגובות

בשנת 2005, כשחייתי בברלין, הוזמנתי להרצות על אמנות ישראלית עכשווית ויחסה לשואה ולנאציזם במסגרת פסטיבל הניאו־פולק (הסבר מיד) "פלאמנצאובר", שנערך בטירה עתיקה בעיירה הלדרונגן שבלב גרמניה, בין קאסל ללייפציג. כשהגעתי למקום, יחד עם בת זוגי הגרמנייה דאז, שמש אביבית נעימה עמדה בשמיים והטירה נראתה קסומה. שני המבקרים הנוספים הראשונים בהם הבחנתי היו סקינהד שרירי ומקועקע, וגבר צעיר לבוש במה שקצת נראה כמדי אס־אס. בדיוק באותו רגע ערכה אחת הלהקות המשתתפות בדיקת סאונד בקריפטה תת־קרקעית, ולפיכך לווה המראה הנ"ל שלעיני בהלמות תופים מהדהדת, רפטטיבית ומאיימת שהרעידה את הדשא עליו עמדתי. שמותיהן של שתי הלהקות...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות