איך הפך להב שני בגיל 29 ליורש של המנהל המוזיקלי המיתולוגי זובין מהטה (ולא רק שלו)

להב שני ניגן בגיל שלוש וידע לזמזם תפקידים ביצירות של מוצרט כשהיה בן ארבע. 25 שנה אחר כך הגאון שהתעצל ללמוד תווים מונה למנהל המוזיקלי החדש של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, מינוי שמסמן אותו כאחד המנצחים הצעירים הבולטים בעולם. בראיון ראשון אחרי המינוי הוא מספר על מסלול האקספרס להצלחה, על איך לנצח בלי להיות כוחני, ועל מוזיקה קלאסית כקורבן של מלחמת תרבות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
להב שני
להב שניצילום: Marco Borggreve
אמיר מנדל
אמיר מנדל

ב־2013 יצא הפסנתרן והמנצח פרופ' אריה ורדי מקונצרט מרוגש במיוחד. זה היה קונצרט פתיחת העונה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של להב שני, שנקרא להחליף את קורט מאזור שחלה, וורדי לא היה יחיד בתחושתו. מי שנכח בקונצרט הזה חש שקרה משהו מיוחד. תחת ניצוחו של שני הפילהרמונית ניגנה בהתלהבות, בתשוקה, וגם בדייקנות יוצאת דופן, מחוללת את הקסם שמנצח אחר תיאר פעם במלים "התזמורת, המנצח, הקהל והאולם הופכים לישות אחת". כבר מאותו ערב, ברשתות החברתיות, בשיחות מנויים ובביקורת, החלו להזכיר את שני, אז בן 24, כמחליף פוטנציאלי ראוי למנהל המוזיקלי המיתולוגי זובין מהטה. אבל כשוורדי, שהיה המורה לפסנתר של שני באקדמיה למוזיקה, פגש את התלמיד לשעבר מיד לאחר הקונצרט, הוא הבין שלפחות אדם אחד באולם לא משתתף במהומה. "שלא כדרכו", הוא נזכר, "להב היה קצת באאוט. נרגש. מחייך. אמרתי לו: 'אין לך מושג מה קרה כאן הערב, נכון?' והוא אמר: 'לא, מה קרה?'"

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ