הדור הצעיר של מוזיקאים ממוצא אתיופי פורץ לתודעה בלי לבקש יפה רשות - מוזיקה - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הדור הצעיר של מוזיקאים ממוצא אתיופי פורץ לתודעה בלי לבקש יפה רשות

לכתבה
משמאל לימין: צגאי בוי, מזל דמסיה, יעל מנטסנוט, ADL , יאלו, תמר רדה, מוטי טקה, אביאור מלסה, אורית טשומה, אבבה דסה, סיון סיסאי. "הסצנה האתיופית מתפתחת ופותחת לכולם את התחת" סטיילינג: אביב כפיר ע. סאיליה מלניקוב

המפנה התחיל לפני שנים אחדות, עם הפריצה של אסתר רדא, גילי יאלו ו"קפה שחור חזק". היום מוזיקאים ממוצא אתיופי נהפכים לכוח שאי אפשר להתעלם ממנו במוזיקה הישראלית. הקהל המקומי נפתח להיפ הופ ולמוזיקה אפריקאית, אבל מי שעשו את השינוי הם אמנים בני הדור החדש שהתחילו ליצור בגיל צעיר מאוד ולמדו שפה לא מספיק לבקש – צריך לקחת בן שלו צילום: איליה מלניקוב

22תגובות

בנעוריו, שהסתיימו לא מזמן (הוא בן 21 כיום), מוטי טקה עבד כשוטף כלים בדוכן פלאפל בעירו קרית ביאליק. "הייתי שר תוך כדי שטיפה", הוא מספר, "ולפעמים הייתי מדמיין את עצמי עומד מול קהל. לא יודע איך להסביר את זה. כאילו הייתי שם מסך שחור, מתעלם ממה שבאמת היה לי מול העיניים, ובמקום זה רואה מולי קהל ואומר לו 'תודה רבה'. גם היום, כשאני אומר 'תודה רבה' לקהל, זה לא סתם כי סיימתי לשיר, אלא כי אני באמת אסיר תודה. זאת זכות גדולה לשיר, לעמוד על במה, לשמח קהל". אחד האנשים הראשונים ששמו לב לכישרון השירה של הנער, באחד ממועדוני הקריוקי שבהם טקה היה מבלה עם חבריו, היה זמר חתונות מהקריות. הזמר פרש את חסותו על טקה,...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות