שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

חצי אלוהים: איך נהפך המפיק למוזיקאי הכי חשוב בשטח

התופעה הבולטת בתעשיית המוזיקה העכשווית היא שובו של המפיק, כל־יכול יותר מתמיד. נועם עקרבי וג'וני גולדשטיין, שניים מהמפיקים העסוקים ביותר בפופ הישראלי כיום, אומרים שסטטיק ובן אל שינו פה הכל. אבל למגמה הנוכחית קדמו תהפוכות וגישות רבות להפקה, מהעיבודים התזמורתיים של אלכס וייס, דרך הבומבסטיות של לואי להב ועד למעצבים הראשונים של פריצת הצליל המזרחי והים־תיכוני למיינסטרים. ההפקה בישראל: היסטוריה מקוצרת

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נועם עקרבי
נועם עקרבי . 12 שעות ללהיט הכי גדול של עידן רייכלצילום: אבישג שאר ישוב

מקס מרטין. זה השם שעולה שוב ושוב בשיחות עם נועם עקרבי וג'וני גולדשטיין, שניים מהמפיקים הטובים והעסוקים ביותר בפופ הישראלי העכשווי. לא ג'ורג' מרטין וגם לא פיל ספקטור, לא קווינסי ג'ונס ולא בריאן אינו, עם כל הכבוד למפיקים הדגולים של שנות השישים, השבעים, השמונים והתשעים.

מקס מרטין הוא יצרן הלהיטים הגדול ביותר של המאה ה-21; המפיק השני הכי מצליח בתולדות הפופ אחרי ג'ורג' מרטין (אם המדד הוא מספר השירים בהפקתו בצמרת המצעד האמריקאי) ויצרן הלהיטים השלישי הכי מצליח, אחרי פול מקרטני וג'ון לנון. גולדשטיין, שאומר שמרטין הוא "המפיק החשוב ביותר בשלושים השנים האחרונות ואולי יותר מזה", מזכיר אותו כשהוא מדבר על השינוי המהותי שהתחולל במאה הנוכחית בתהליך הייצור של להיטי פופ – וקונה אחיזה בשנים האחרונות גם בפופ הישראלי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ