בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מגע הקסם

למרות הסאונד המתכתי והשטוח, רקדן הפלמנקו והחלל שלא התאים, פאקו דה לוסיה ניגן נפלא כצפוי

תגובות

יש הופעות שהן מניה בטוחה, והופעה של פאקו דה לוסיה היא אחת מהן. הוא יכול להופיע עם תזמורת מכבי האש של סביליה, או עם תזמורת הנוער של קורדובה, ועדיין תהיה סיבה טובה מאוד להיות שם - הרצון להיות עד לנגינת גיטרה עילאית, מסחררת, מושלמת. כמו שאמר אחד האנשים בקהל לשני חבריו רגע לפני שדה לוסיה עלה לבמה של האנגר 11 - "אתם מודעים לזה שאנחנו הולכים לראות קוסם, כן?"

הקוסם עלה לבמה עם הווסט הנצחי שלו, התיישב, שיכל את רגליו בתנוחה המוכרת, ועוד לפני שניגן צליל אחד הקהל (שהיה מורכב מגיטריסטים, דוברי ספרדית, גיטריסטים דוברי ספרדית, ואחרים) יצא מגדרו. הדקות הבאות, שבהן דה לוסיה ניגן לבד, הצדיקו את ההערצה העיוורת. זה היה מעין זרם תודעת אצבעות של גיטריסט דגול; שרשרת בלתי פוסקת של רעיונות מוסיקליים נהדרים שנשזרו זה בזה ויצרו את הרושם שבניגוד לווירטואוזים נחותים ממנו, שנותנים לאצבעות ללכת במקומם, דה לוסיה מנתב את אשד הצלילים שהוא מפיק במחשבה עמוקה.

אחר כך הצטרפה אל דה לוסיה הלהקה שלו, שכללה נגנים, זמרים ומדי פעם גם רקדן, וההאנגר נהפך למועדון פלמנקו ענק. דה לוסיה הוא השדכן של הפלמנקו והג'ז, ובשביל הקהל שבא מהצד הספרדי זאת היתה מן הסתם חגיגה (מחיאות הכפיים האדירות העידו על כך). בשביל מי שבא מהצד של הג'ז, כמוני, זה היה תענוג מעט מסויג.

צ`ציק דניאל

דה לוסיה המשיך לנגן נפלא, אבל הפרטנרים שלו הסתפקו בתפקיד של נגני ליווי ולא נוצר בינו לבינם דיאלוג פורה ומעניין. את הזמרים, שהפיקו את הקול הניחר והמאומץ של שירת הפלמנקו הגברית, קשה לי להעריך כמי שאינו מכיר את המסורת של השירה הזאת. ובנוגע לרקדן: לי הוא לא הפריע (וגם לא ההיפך), אבל מישהו שראה כמה הופעות פלמנקו בחייו טען בלהט שהנוכחות שלו היתה מיותרת ואף ביישה את דה לוסיה.

האנגר 11 הוא לא האכסניה המיטבית להופעות מהסוג הזה. הסאונד היה מתכתי ושטוח מדי, ויש משהו בחלל הזה שמשרה אווירה של אולם כנסים בהופעות ישיבה. זאת היתה מן הסתם עוד סיבה לכך שזאת היתה הופעה טובה, אבל לא מסעירה, של אמן גדול. בפעם הבאה שמביאים לכאן את דה לוסיה, כדאי לאפשר לו לקסום את קסמיו בתנאים העדיפים של בנייני האומה או היכל התרבות.

פאקו דה לוסיה. האנגר 11 בתל אביב, 29.10



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו