בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ביקורת

הפסקול של "דמדומים 4" מאכזב

האלבומים של סדרת סרטי "דמדומים" הצליחו לא פחות מהסרטים, אבל הפסקול של הסרט החדש לא מצליח לתקוע ניבים מחודדים כמו בעבר

תגובות

סאגת הנעורים הקולנועית "דמדומים" מתקרבת לסופה עם החלק הרביעי שלה, "שחר מפציע". שלא כמו בסדרת הספרים שעליה מבוסס הסרט, החלק הרביעי הוא לא האחרון בסאגה, אלא הראשון מתוך שניים שפוצלו, זאת בהנחה שהחלק הבא לא יפוצל פעם נוספת. סרטי "דמדומים" היו הצלחות מסחריות עצומות, שבמרכזן סיפור אהבה בין בת האנוש בלה לערפד שלא רוצה יחסי מין לפני החתונה, אדוורד. השילוב של סרטי נעורים סטריליים בעלי דינמיקה של אופרת סבון אמריקאית, אלמנטים קאלטיים כמו ערפדים ואנשי זאב ומוסיקה אלטרנטיבית קלה לעיכול היו לשילוב מנצח.

לפסי הקול שמהווים חלק חשוב בסדרה, אחראית אלכסנדרה פאצאווס, שאמונה על הצד המוסיקלי בסדרות טלוויזיה כמו "גוסיפ גירל", "או-סי" ואחרות. פסי הקול של "דמדומים" עוצבו ברוח פועלה של פאצאווס, שהפכה את הצד המוסיקלי בסדרות מעסק פונקציונלי לעניין בפני עצמו. היא זו שבין השאר הביאה לפרק בסדרה "בברלי הילס 90210" הופעת אורח של הלהקה האלטרנטיבית ה"פליימינג ליפס" ולתוכנית או-סי את השמעת הבכורה של השיר "Check It Out-Ch" של ה"ביסטי בויז".

מהאלבום הראשון בסדרה, שכלל אמני אלטרנטיב גדולים כמו מיוז, לינקין פארק ופרי פארל לצד שמות אנונימיים יחסית, פסקולי הסדרה ביקשו להלך על הקו בין הקומוניקטיביות המיינסטרימית לאפיל אלטרנטיבי, וזה עבד מכל בחינה שהיא - הפסקול היה המצליח ביותר בארה"ב מאז זה של "שיקגו", והוא רק הגביר את העניין והדימוי השונה שהסרטים ביקשו ליצור.

תום יורק, ה"קילרז" ו"פלורנס אנד דה מאשין", לצד אמנים פחות מוכרים כמו "גריזלי בר" ו"מטריק" היו בין המשתתפים בפסקולים הבאים, שלככב בהם נהפך למעין מקבילה להופעה בפסטיבל מוסיקה נחשב. הלהקות המשתתפות באוספים שמחו לתרום לפסקולים קטעים בלעדיים, עורכי האוספים שמחו לחשוף הרכבים לא מוכרים לקהל רחב, אבל היו גם כאלה, כמו מ.י.ה, שהעדיפו לא לנדב את הקוליות של האינדי לטובת שיווקה של סדרת סרטים מסחרית ופוריטנית.

הסינגל הראשון מהפסקול החדש של הסרט "דמדומים: שחר מפציע, חלק 1" הוא "It Will Rain" של ברונו מארס, בחירה יוצאת דופן, בהתחשב בכך שמארס הוא אחד הכוכבים העולים של המוסיקה האמריקאית בשנה האחרונה. השיר, שמעורר זכרונות מהבלדות של בריאן אדאמס משנות ה-90, ממצה את מהותה של סדרת הסרטים - "אני אף פעם לא אהיה חביב על אמך, אבא שלך לא יכול להסתכל לי בעיניים" - שר מארס על היותו טראבל מייקר באופן דביק שהיה כובש כל הורה של בן או בת זוג פונטציאליים בקלות.

אלא שהבעיה העיקרית כאן היא שמארס, שמשמש כפיתיון לקהל הרחב לרכוש אלבום מלא בשמות שאינם מוכרים, לא נשמע יוצא דופן במיוחד בין השירים האחרים. "Flightless Bird, American Mouth" של "איירון אנד וויין" הנוגה כבר הוכרז כשיר שעתיד לככב כריקוד הסלואו הראשון בחתונות של דור המעריצות של סרטי "דמדומים", ואת האווירה החולמנית-מלנכולית מחזק גם הקטע "Cold" של אקוולאנג ולוסי שוורץ, שבמהלכו נדמה שדוד דאור קפץ לתרום קולות ליווי ואווירה. בניגוד לעלילת הסרט עצמו, שכוללת דרמה מורטת עצבים עקב הריון של הגיבורה עם עובר ערפדי קטלני, הפסקול לא מצליח לתקוע ניבים מחודדים כמו בעבר. זה לאו דווקא רע: בשביל סדרת סרטים שמנחילה לצעירים ערכי משפחה גרעינית שמרניים נוסח שנות ה-50 בתלבושת מפתה, מדובר בפסקול שהפעם לשם שינוי מיישר קו עם הסרט שלו. *

פסקול הסרט "דמדומים: שחר מפציע, חלק 1" (אטלנטיק)



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו