ויטני יוסטון היתה קורבן ההצלחה הגדולה שלה

רק לפני שנתיים וחצי ציפו לקאמבק של וויטני יוסטון. אחרי חודשים ספורים היא כבר היתה שוב על מסלול ההידרדרות, שממנו לא היתה דרך חזרה

איתמר זהר
איתמר זהר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתמר זהר
איתמר זהר

לפני שנתיים וחצי, בין אוגוסט לספטמבר 2009, היה נדמה כי הקריירה של ויטני יוסטון עומדת להמריא מחדש. אלבום האולפן שלה, השביעי במספר בסך הכל, "I Look to You" יצא אז. הוא נמכר בשבוע הראשון שלו ב-305 אלף עותקים בארצות הברית וטס מיד למקום הראשון בטבלת המכירות שם.

הציפיות של קלייב דייוויס, שהפיק את האלבום וגייס אליו זמרים כמו אייקון ואלישיה קיז, היו כי הפעם יוסטון תצליח להשאיר מאחוריה את הכישלונות המסחריים והאישיים שדבקו בה מאז סוף שנות ה-90.

אלא שמהר מאוד התברר לו כי זה לא יקרה. המכירות נעצרו אט אט, ויוסטון איבדה בן רגע את תמצית התקווה. רק חודשים ספורים עברו וכבר היא היתה שוב על מסלול ההידרדרות שממנו כבר לא היתה דרך חזרה: בפברואר 2010, בהופעה בבריסביין שבאוסטרליה, נטשו רבים את המקום משום שהיא זייפה ובקושי שרדה על הבמה. חודשיים לאחר מכן היא אושפזה בצרפת בגלל מה שהוגדר כ"זיהום בדרכי הנשימה". ההודעה על ביטול סיבוב ההופעות באירופה היתה המכה הבאה בתור.

וויטני יוסטוןצילום: רויטרס

המוסיקה והשירים זזו הצדה, לטובת מציאות אכזרית ועגומה. במאי שעבר, כאשר שוב נכנסה למוסד גמילה מסמים ואלכוהול והפעם היתה רשאית לצאת מבין כתליו רק בתנאי שתענוד על ידה אזיק אלקטרוני, אפילו התקשורת כבר לא התרגשה ולא דיווחה על כך בהרחבה. תהילת העולם לא חלפה. היא רק התכסתה בבושה.

ילדת הפלא, שהחלה לשיר במקהלה בכנסייה עוד לפני שנהפכה לנערה, היתה אמורה לדעת כבר בצעירותה שההצלחה לא נמשכת לנצח. אלא שהיא היתה מוקפת כבר מראשית הדרך בזמרות - אמה (סיסי יוסטון), בנות הדודות (דיון וורוויק ודי די וורוויק) והסנדקית (אריתה פרנקלין) - ולכן רצתה כנראה להיות גדולה ומצליחה עוד יותר מהן.

ערוץ אם-טי-וי, שהוקם ב-1981, בהחלט תרם למכירות הרבות ולפופולריות הגדולה שלה גם במדינות שבהן לא שמעו קודם לכן מוסיקה שחורה. כמו מייקל ג'קסון, גם היא פרצה את המחסום לזמרים שחורים שלפני כן לא נראו כמעט בטלוויזיה בשעות צפיית שיא. זה אמנם לא היה סול או אר-אנ'-בי כמו של הזמרות והזמרים שעל ברכיהם המוסיקליות קיפצה, אבל זה היה פופ שהתבסס, ולו במקצת, על מקורות אותה מוסיקה שחורה. קול טהור, נקי וחם שגם אם לפעמים נדמה כי הוא מתאמץ לרגש יש בו כנות ועוצמה.

ההקלטות הנדירות וכל הספיחים שמתגלים אחרי מותו בטרם עת של זמר יצופו בוודאי בחודשים הקרובים ויביאו לעלייה ניכרת גם במכירות אלבומיה הקודמים. כל אלה, וכך גם סרט הקולנוע "Sparkle" בהשתתפותה שייצא בקיץ בארצות הברית, לא יעמעמו את תחושת הפספוס של זמרת שפרצה בגיל צעיר ולא ידעה לשמר את הלהבה כדי שלא תשרוף את נשמתה.

תגובות