בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סנטיגולד לא מתפשרת גם באלבומה השני

דווקא הפיתוי ליצור מוסיקה מסחרית ומתפשרת יותר, חיזקו את בחירתה של הזמרת שלא להתפשר ולהציע אלטרנטיבה ראויה לפופ המסחרי

תגובות

סנטיגולד לא חששה לעורר אנטגוניזם לקראת צאת אלבומה השני. שירה "Big Mouth" לווה בקליפ, שבו נראה נמר טורף את בת דמותה המצוירת של ליידי גאגא. בראיונות מקדימים לאלבום הירבתה לדבר על השטחיות של מוסיקת הפופ בימינו. קל היה להסכים אתה, אבל גם לתהות מה היא עצמה - שכבר היתה שותפה בכתיבת שירים לכריסטינה אגילרה וביונסה - רוקחת.

עם יציאת "Master of My Make Believe", משמח לגלות שלביקורת של סנטיגולד על הפופ העכשווי יש כיסוי. מעבר לכך, היא ממשיכה להיות אלטרנטיבה אמיתית לזמרות שאת הסגנון שלהן היתה רוצה לשגר אל קרקעית הים. לדבריה, "Big Mouth" עוסק בחזון והגשמתו.

מראשית דרכה השוו את סנטיגולד לראפרית מ.י.ה. משהו בגוון הקול, המראה והשימוש במקצבים קאריביים ואפריקאיים גרם לשתיים להיראות ולהישמע כאילו הגיעו מאותה חבורת זמר. מעבר לדמיון, השתיים חלקו סיבובי הופעות ועבדו עם אותם מפיקים. חמש שנים מאוחר יותר, מ.י.ה הופיעה כסיידקיק של מדונה בטקס הסופרבול, בעוד סנטיגולד המתינה ארבע שנים לאלבום נוסף. בדרך השתדלה להתגבר על המחסום היצירתי שהגיע אחרי האלבום הראשון והמוצלח שלה (שהותיר אחריו לפחות שיר על-זמני אחד, "L.E.S. Artistes").

בתחילת הדרך ההשוואה למ.י.ה הותירה את סנטיגולד בצלה, היום נדמה שהיא עושה לה רק טוב. אל מול מ.י.ה - שהרבה מהקסם החתרני הראשוני שלה התפוגג עם המעבר למרכז מוקדי הכוח של תעשיית המוסיקה - סנטיגולד נשמעת אמיתית מתמיד. נדמה שדווקא הפיתוי ליצור מוסיקה מסחרית ומתפשרת יותר, ולחצים מכיוון חברת התקליטים לפנות לכיוון הזה אחרי הצלחת אלבומה הראשון, חיזקו את בחירתה שלא להתפשר. כמה משירי האלבום עוסקים באתגר של יצירה מול פיתויי התהילה.

חוויה מעצבת

לפני המעבר שלה לקריירת סולו, היתה סנטיגולד הסולנית של להקת הפאנק-רוק האמריקאית "סטיפד", שהוציאה שני אלבומים בתחילת שנות ה-2000. באלבום הבכורה שלה השפעות הרוק והפוסט-פאנק ניכרו לצד אלקטרוניקה והיפ-הופ, עם השראה שנעה בין "סוזי והבנשיז" לאריתה פרנקלין ופלה קוטי.

באלבום החדש אפשר לשמוע פחות גיטרות ויותר אלקטרוניקה, אינדי-פופ ומקצבים קאריביים, אבל החזון של סנטיגולד לכתוב שירי פופ עם עומק מהסוג שהיה נפוץ בשנות ה-80 נותר בעינו. להפקת האלבום שותפה נבחרת, שכוללת את המפיקים האלקטרוניים דיפלו וסוויץ' - שהיו מעורבים גם באלבום הראשון שלה, ומאז נהפכו למפיקים מבוקשים בפופ וההיפ-הופ המסחרי. לצדם פעלו דייב סיטק מ"טי-וי און דה רדיו" וניק זינר מה"יה יה יז". בשיר הפותח, "גו!", מארחת סנטיגולד גם את קארן או מה"יה יה יז" בקטע אלקטרו-רוק.

הסגנון של סנטיגולד מפוצל באלבום לקטעים המיועדים לרחבות הריקודים לצד שירי פופ. הקטעים מהקבוצה הראשונה, שצלילם מעוצב ברוח פרויקט "מייג'ור לייזר" של המפיקים דיפלו וסוויץ'; עם מקצבים אלקטרו-קאריביים מהירים ושירה שנשמעת כמו שילוב בין מ.י.ה לגוון סטפני, כוללים את הלהיט "פריק לייק מי". הוא אפקטיבי במועדונים, אך מדגים את שחיקתו של הסגנון הרענן מאמצע העשור הקודם.

"Look at these Hoes" הוא קטע היפ-הופ מועדוני, שבו נדמה שדמותה של ניקי מינאז' משתלטת על סנטיגולד. זה שיר התרברבות משעשע שבו סנטיגולד מדגימה שגם כשהיא שולפת ציפורניים מודבקות ומעוטרות ביהלומים מזויפים, היא מצליחה לשמור על אלגנטיות. אבל סנטיגולד לא במיטבה כשהיא מתמסרת לקטעים המועדוניים, אלא כשהיא משלבת בין הרקיד למרגש והניו-ווייב לרגאיי. אז היא לא נשמעת כמו אף אחד אחר.

"Disparate Youth" הוא אחד השירים הכי יפים באלבום, בלדה על חיים וחלומות ששווה להילחם בשבילם, על רקע קלידי רגאיי מרחפים. בקליפ לשיר אפשר לראות את סנטיגולד משייטת בסירה בלב ים בעקבות החוויה שעיצבה את חזונה לאלבום. זה קרה כשדהרה בסירת מנוע לא בטיחותית בג'מייקה עם המפיק דיפלו לצלילי מוסיקת רגאיי ישנה, שהתנגנה דרך מערכת הגברה בעלת צליל מתכתי. את משב הרוח הזה, תחושת ההרפתקנות והאופוריה קל להרגיש לכל אורך האלבום.

סנטיגולד - "Master of My Make Believe". דאון טאון/אטלנטיק



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו