בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמנות ופיתוי: על האוסף החדש של קיילי מינוג

הוא דומה מדי לאוספים קודמים שלה, אבל אוסף הלהיטים של קיילי מינוג גם משמש תזכורת לכך שאפשר ליצור פופ מוצלח בלי להנחית פטיש על הראש

2תגובות

קודת הפתיחה המוסיקלית של קיילי מינוג היתה ב-1987, כשיצאה גרסת הכיסוי שלה לשיר "לוקומושן" בהפקת סטוק-אייטקן-ווטרמן. לפיכך הכריזה על השנה הנוכחית כשנת "K25", שבה תעניק ב-25 בכל חודש "הפתעה" למעריציה.

בין ההפתעות עד כה היו קליפים ושיר חדש, שיצא רק אחרי ש-25 אלף ממעריציה צייצו בטוויטר. היא גם הקליטה גרסאות חדשות ללהיטי עבר ויצאה להופעות אינטימיות באוסטרליה ובאנגליה. בחודש הבא היא תופיע בהייד פארק בלונדון עם ג'ייסון דונובן, שכיכב לצדה בסדרה "שכנים" והקליט אתה את הדואט "במיוחד בשבילך" בהופעה לציון 25 שנה לחברת התקליטים של ווטרמן, לצד "בננרמה", ריק אסטלי ואחרים.

שיריה הידועים של קיילי כבר נכללו באוספים קודמים, בעיקר באוסף הממצה ביותר, "אולטימייט קיילי" מ-2004. האוסף שיצא בימים אלה, "המיטב של קיילי מינוג", היה צעד מתבקש אם השיר החדש שלה, "Time Bomb", שבו היא מיישרת קו עם האלקטרו-פופ המסחרי העכשווי, היה נכלל לצד שירים ידועים פחות שלה.

האזנה לשירים מוקדמים של קיילי כמו "I Should Be So Lucky" היא משימה לא פשוטה כעת, לפחות מחוץ להקשר של הגלות התרבותית שאליה נשלחו שירים מהסוג הזה שהפיקו סטוק-אייטקן-ווטרמן - מסיבות טראש שיכורות שבהן הטעם הרע חוזר לנקום. החידוש שלה ל-"Tears on My Pillow" הצליח מאוד כשיצא ב-1990, אבל כיום הוא עוכר שלווה.

 

את השירים באוסף בחרו מעריציה של קיילי, כחלק מסקר מקיף של חברת התקליטים אי-אם-איי. "Better The Devil You Know" מ-1990 נשמע כיום כעוד אחד משירי הפופ המוקדמים של הזמרת, אבל באותם ימים סער רוחו של ניק קייב שהגדיר אותו "כאחד משירי הפופ עם הטקסטים הכי אפלים שנכתבו אי פעם". בעקבות ההשראה הוא חבר ליצירת אחד משיאיה של קיילי, הדואט שלהם בבלדת הרצח "Where The Wild Roses Grow".

 

השיר הזה אינו נכלל באוסף החדש, אבל שיתוף הפעולה ביניהם השפיע עליה ועודד אותה להיות מעט יותר ניסיונית ולהקליט גם שירי פופ שחיי המדף שלהם ארוכים. השינוי החל אחרי שעזבה את סטוק-אייטקן-ווטרמן והוציאה את "Confide In Me" ב-1994. זה היה השיר הראשון שלה שהשתמש בנוסחה שהוציאה ממנה את המיטב - הפקה אלקטרונית אנינה והגשה פתיינית עם השראה בריאה מ"I Feel Love" של דונה סאמר. האוסף החדש מזכיר כמה מהרגעים האלה, למשל "I Believe In You" שנכתב לאוסף מ-2004 בשיתוף "סיזר סיסטרז".

החלק השני של שנות ה-90 נחשב לתקופת האינדי של קיילי. בהשפעת הרכבים כמו "גארבג'" היא חברה ל"מאניק סטריט פריצ'רז" שכתבו לה שני שירים והרחיקו אותה מאוד מ"לוקומושן". עם זאת באוסף החדש יש רק שיר אחד שמזכיר את החיבור שלה לגיטרות וזהו דווקא הדואט "Kids" עם רובי ויליאמס משנת 2000. "Red Blooded Woman" היה התנסות אר-אנ'-בי פופית מתחילת שנות האלפיים שמתעלה גם הוא על שירים רבים שלה. "Slow", אלקטרו-פופ עם צליל דומה לזה של אליסון גולדפראפ, עדיין נשמע פריך והיפנוטי כפי שהיה כשיצא בתחילת העשור הקודם. את האוסף פותחת רצועת דאנס נוספת שעמדה במבחן הזמן, "Can't Get You Out Of My Head". זהו אחד השירים הראשונים במיינסטרים שבהם השתמשו במאש-אפ, כאשר קיילי שילבה בו את "Blue Monday" של "ניו אורדר".

השירים המוצלחים של קיילי מספקים נקודת מבט מעניינת על הפופ האלקטרוני העכשווי, שעבר לקדמת הבמה בשנתיים מאז יציאת אלבומה האחרון, וגם על עליונותה. גם כשלגופה המכנסונים הלוהטים המזוהים עמה, קיילי היתה אפקטיבית דווקא כשנעזרה בהפקה אלגנטית ומושחזת, בעוד הצליל והדימוי העכשווי בפופ של ליידי גאגא או ריהאנה מתאפיין באינטנסיביות שכמעט אונסת את הקהל להקשיב, לרקוד ולהביט בקליפ, בעזרת הפקת דאנס מתלהמת וגירויים ויזואליים תואמים.

"המיטב של קיילי מינוג" אמנם ממחזר, אבל גם משמש תזכורת לכך שאפשר ליצור שירי פופ מוצלחים גם בלי להנחית פטיש על הראש. *

קיילי - "The Best Of Kylie Minogue" (הליקון)



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו