שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ההימור הבטוח של המפיק קלאמז קזינו

המקצבים והסמפולים הם חומרי הגלם העיקריים של המפיק קלאמז קזינו. הקטעים האינסטרומנטליים שערך באוסף חדש יפים עוד יותר מהמקור

משה קוטנר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
משה קוטנר

קלאמז קזינו, שנקרא על שם מנה של בייקון ופירורי לחם הנפוצה בניו אינגלנד, הוא מייק וולפ, מפיק מניו ג'רזי. בתחילת דרכו כמפיק שלח קטעים אינסטרומנטליים לראפרים כדי שילוו בהם את עצמם. כך נולד שיתוף הפעולה שלו עם הראפר העולה ליל בי ב"I'm God".

הקטע שרקח קלאמז קזינו לשיר מורכב ממקצב שבור, אטי וממסטל עם סמפול מתוח של הזמרת אימוג'ן היפ, שמגלם בתוכו את הפונטציאל הגדול של המפיק האלמוני להיהפך לפסקול הרשמי של בתי הקפה בזמן הקרוב. הקטע מופיע באסופת הקטעים החדשה שערך קלאמז קזינו ונקראת "2 Instrumental Mixtape". היא מוצעת חינם לכל מי שמוכן לצאת למסע ציד קצר באתרי שיתוף קבצים ברשת.

המיקסטייפ מורכב מקטעים אלקטרוניים אטיים ששימשו בסיבוב הראשון כמצע לקטעי ראפ, ובאוסף החדש מוצגים בצורתם האינסטרומנטלית. האפקט של הקטעים, בין שנחשפים אליהם לראשונה או שכבר מכירים את גרסאות הראפ, זהה. קלאמז קזינו נעזר בלופים של מקצבים וסמפולים כחומרי הגלם העיקריים, באופן דומה לרוב הקטעים המלווים זמרי היפ הופ. אבל להבדיל מקטעים רבים בז'אנר, שהאזנה להם ללא שירה עשויה לשעמם מהר מאוד, בקטעים האלה יש יופי, מלנכוליות והשפעה היפנוטית הנשמעים לעתים קרובות טוב יותר מהגרסאות הכוללות ראפ.

קלאמז קזינו. מקצב ממסטל

הקטעים הפותחים לקוחים מהמיקסטייפ של הראפר AP RockySA שיצא בשנה שעברה ומשך תשומת לב רבה דווקא בקרב קהל ברוקלינאי לבן שמזוהה בדרך כלל עם להקות אינדי. ללא הראפ והגסויות של רוקי, האלמנט השמימי של הקטע "פאלאס" זז לקדמת הבמה. הצליל של קלאמז קזינו, כפי שנוסח כבר בחלק הראשון של המיקסטייפ שיצא בשנה שעברה, מורכב ממקצבים עם צליל מכווץ ומחוספס, בעלי איכות לואו-פיי, לצד אלמנט מרחף, כמעט מלאכי.

האווירה של המיקסטייפ מעלה זיכרונות מהאלקטרוניקה משנות ה-90. לעתים זה נשמע כמו שיתוף פעולה בין המקצבים של די-ג'יי שאדו והצלילים של "פיוצ'ר סאונד אוף לונדון". האחרונים יצרו מוסיקה שחיפשה את הפואטיות שבריקבון ובהרס והפגישו מקצבים מכניים במלודיות מרגשות. קלאמז קזינו יוצר מוסיקה מתוך אותן ערים מתות וממשיך למצוא את נקודות האור שלהן, כמו קשת המבצבצת בשמי עיר רפאים חלודה.

בקטעים רבים שלו סמפול קולות אנושיים הוא האלמנט המלודי המרכזי. במיקסטייפ הראשון הוא עשה שימוש בקולותיהן של ביורק ואדל לצד דגימות ממקורות עלומים. במיקסטייפ החדש הקולות הם סימפולים בעלי גוון פופ ניו אייג'י מהסוג שהרכבים כמו "אניגמה ו"דיפ פורסט" יצרו בעבר, אבל אצל קלאמז קזינו הם מקבלים חספוס מאזן.

כמה מהקטעים כללו במקור לא רק ראפ, אלא גם שירה. גרסת הרמיקס הרשמית שלו ל"Born to Die" של לנה דל ריי הובילה לסביבה המוסיקלית הכי מטרידה שקולה ביקר בה עד היום. הגרסה האינסטרומנטלית במיקסטייפ מדגישה את האווירה רדופת הרוחות. אווירה סהרורית יש גם ברמיקס ללהיט הסינת-פופ "אמור פאטי" של ההרכב "וושד אאוט". ללא ערוץ השירה בעל גוון הגל החדש האייטיזי, הוא מהדהד את האלקטרוניקה המתוחכמת של שנות ה-90 ובפרט את שירי הערש המלנכוליים של אפקס טווין.

אם הדברים הכי טובים הם חינם, המיקסטייפ של קלאמז קזינו הוא כרגע בראש הרשימה. ולמי שבוחר לצאת לחיפוש אחריו ברשת, האתרים המארחים את האלבום משתנים באופן תדיר כי יש בו סמפולים לא חוקיים. מומלץ לחפש גם את החלק הראשון בסדרה, אחת היציאות האלקטרוניות המתגמלות של השנה שעברה.

קלאמז קזינו - "2 Instrumental Mixtape"

משמאל: קלאמז קזינו, שני משמאל Rocky ASAP. האלמנט השמימי זז לקדמת הבמה

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ