שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

כבר לא אבודים בטוקיו

“Soil & Pimp Sessions” תופיע במועדון כליף ביפו בערב שכולו מוסיקאים יפאנים. חבר הלהקה, סאצ’ו, מסביר מה זה דת’ ג'ז ולמה הוא אוהב להתגרות בקהל

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

“דת’ ג’ז הוא סוג חדש של ג’ז שמבוסס על סגנונות קודמים כמו בי־בופ וג’ז מודאלי. אנחנו מנגנים אותו עם אנרגיות גבוהות, כמו ב-Pאנק־רוק, ובשילוב של אלמנטים ממוסיקת הדאנס“, מסביר סאצ’ו מהשישייה היפאנית “Soil & Pimp Sessions“, שתופיע מחר במועדון הכליף ביפו.

הלהקה תעמוד בראש רשימה מסקרנת של מוסיקאים שיופיעו באירוע ”Tokyo Club Night”, שנתמך על ידי שגרירות יפאן בישראל ומתקיים לרגל חגיגות 60 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

את ההרכב הקים סאצ’ו בתחילת העשור יחד עם חברו החצוצרן, “טאבו זומבי”. ההרכב הופיע תחילה בפורמט של די־ג’יי סט, ולאחר מכן צמח הצמד ללהקה מלאה. כיום סאצ’ו, המכנה את עצמו “המתריס”, כבר לא מנגן או שר בהופעות אלא בעיקר מבדר את הקהל.

למה אתה נקרא “המתריס” של הלהקה?

“יום אחד הזמנתי את החבר’ה לנגן אתנו ובאמצע הג’אם התקלקל לי הסמפלר. בדיוק כשתכננתי לנגן אתו איזה סימפול ווקאלי, אז פשוט הרמתי את המיקרופון והתחלתי להתגרות בקהל”.

“Soil & Pimp Sessions”. גרסאות כיסוי למייקל ג'קסון וג'ון לנון

חברים בשישייה, בנוסף לסאצ’ו ולחצוצרן, גם סקסופוניסט, קלידן, קונטרבסיסט ומתופף. ב–2003 נהפכה “Soil & Pimp Sessions” ללהקה הראשונה שמופיעה בפסטיבל היפאני הענק “פוג’י רוק” לפני שהיא חתומה בחברת תקליטים. היא כבר נודעה בשל הופעותיה החיות הפרועות. “הופענו אז בהמון מועדונים קטנים באזור טוקיו ואוסקה”, אומר סאצ’ו, “כששמענו שהמארגן של פסטיבל פוג’י רוק מתעניין בנו, שלחנו לו דמו והוא הזמין אותנו להופעה”.

שנה לאחר מכן, החתימה חברת JVC את הלהקה החמה והמיני־אלבום “Pimpin” יצא לאור. אלבום הבכורה המלא, “Pimp Master”, יצא ב–2005. בעקבות האלבום נוצר קשר בין הלהקה לבין השדר הבריטי ג’יילס פיטרסון, שהתלהב בעיקר משני קטעים באלבום, “Waltz For Goddess” וגרסת כיסוי ל”A Wheel Within a Wheel” של המתופף ארט בלייקי.

“מאז הוצאנו בחברת התקליטים שלו, Brownswood, שני אלבומים וכמה סינגלים. הוא תומך נלהב שלנו וחבר טוב”, אומר סאצ’ו ומוסיף שפיטרסון אף אירגן להם הופעות ברחבי אירופה. בתוכניתו הותיקה בבי־בי־סי, “וורלדווייד”, פיטרסון הרבה להשמיע קטעים של הלהקה, והיא אף זכתה בפרס "John Peel Play More Jazz”, בחלוקת הפרסים השנתית של התוכנית.

לפני כשנתיים הוציאה הלהקה אלבום גרסאות כיסוי ושמו “Stoned Pirates Radio”, שכולל ביצועים מחודשים לשירים, בין השאר של מייקל ג’קסון, ג’ון לנון, ה"ראמונס” וצ’ארלס מינגוס, בסגנונות שנעים החל בג’ז אגרסיבי דרך רגאיי וכלה במוסיקת קאליפסו. על השירים שבחרו אומר סאצ’ו: “חשבנו בהתחלה להקליט שירים פחות מוכרים, קטעי פאנק נדירים ואת הג’ז האהוב עלינו, אבל אז החלטנו ללכת על מוסיקה פופולרית בגרסאות דת’ ג’ז”.

“Soil & Pimp Sessions” בשיר "Summer Goddess"

את הערב במועדון הכליף מפיקים אנשי “תדר”, שילוב של בר ותחנת רדיו המשדרת באינטרנט. בספטמבר הקימו אנשי “תדר” שלוחה זמנית בטוקיו שכללה בר, חנות אופנה ותחנת רדיו, כמובן. בין היתר הגיעו להופיע שם ה”בלקן ביט בוקס”, קותימן, “טרי פויזן”, “רדיו טריפ”, אייל תלמודי ‏(“אוי דוויז’ן”‏), די־ג’יי גיא גרבר, הצמד “רד אקסס”, די־ג’יי הקטיק, מיכאל כהן ‏(“כהן@מושון”‏) וההרכב “באטרינג טריו”.

סולן הרכב הדאנס P-אנק הניו־יורקי “אל־סי־די סאונדסיסטם” ביקר גם הוא בשלוחה היפאנית והתארח בתוכנית ב”תדר”, ואילו ג’יילס פיטרסון שידר שם. האירוע בכליף, שיכלול הופעות של עוד שישה אמנים מיפאן, הוא אפוא התגובה למשלחת המוסיקאים הישראלית שהופיעה בטוקיו.

האם אתה יכול לספר על האמנים האחרים שמגיעים אתכם לחגיגה היפאנית ביפו?

סאצ'ו: “די־ג’יי מורו הוא הדי־ג’יי ואספן התקליטים הכי נחשב ביפאן. הכרנו המון מוסיקה מהתקלוטים שלו. להרכב 'HI-FANA' תמיד יש הופעות ייחודיות ומלהיבות ‏(שבהן לעתים משולבות מכונות מוזרות, כלי הקשה מסורתיים, פטיפונים ומקרנים - אז”א‏). ו'Mitsu the Beats' מגיע מסנדאי, שבצפון יפאן, וידוע בזכות הביטים ההיפ־הופיים והג’זיים שלו”.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ