בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"מיי בלאדי ולנטיין" שוברת שתיקה

אחרי שתיקה של 22 שנה להקת “מיי בלאדי ולנטיין” 
מוציאה אלבום חדש ולא מאכזבת את המעריצים

תגובות

הסיפור של “מיי בלאדי ולנטיין” מעולם לא ציית לכללי הרוקנרול, ועכשיו כשיצא “Mbv”, האלבום הראשון של ההרכב אחרי הפסקה של 22 שנה, זה לא הולך להשתנות. באותו אופן שבו האלבום הקודם שלהם, “לאבלס”, נחת בשנת 1991 בעולם שלא היה מוכן לזה, כך האלבום החדש של הלהקה נחת בשבוע שעבר כשאף אחד לא באמת האמין שההרכב בהנהגת קווין שילדס ייצור מוסיקה חדשה.

במשך השנים הבטיח שילדס אלבום בהשפעת מוסיקת ג’אנגל, אבל זה מעולם לא הגיע. גם העבודה על ההוצאה המחודשת של חומרי הלהקה בשנה שעברה נהפכה מתישה כששילדס התעקש להגיע לתוצאה מושלמת לאוזניו בתהליך הרה-מאסטר של המוסיקה ולבסוף הוציא שתי גרסאות. 22 שנים הן זמן רב, שבו להקות רבות כבר היו מאבדות את העניין של מעריציהן או את הציפייה להמשך, אלא שהאלבום האחרון של “מיי בלאדי ולנטיין” היה אחת הקלאסיקות של המוסיקה האלטרנטיבית.

גטי אימג'ס

תהליך העבודה עליו היה רצוף משברים נפשיים וצלצולים כרוניים באוזני חברי הלהקה. חברת התקליטים קריאיישן כמעט התרוששה בגלל הזמן הארוך באולפן, אבל הצלילים שלו מכשפים עד היום. בריאן אינו אמר באותם ימים שהלהקה הציבה סטנדרטים חדשים בפופ, ובשביל מי שאימצו את האלבום זו לא היתה יותר מהבטחה. אין הרבה אלבומים כמו “לאבלס” שהיחס אליהם הוא בגדר אמונה דתית אדוקה, וההמשך שלו, שהופיע פתאום כמו משום מקום, כבר לווה בחששות לא פחות מאשר בציפייה. ועדיין, זמן קצר אחרי שהודיעה הלהקה שהאלבום מוכן למכירה ולהורדה באתר הבית שלה, קרס האתר מעומס תנועה.

הצלילים הראשונים של הקטע הפותח את האלבום החדש, “She found now”, נשמעים, נגד כל הסיכויים, כמו המשך ישיר לאלבום הקודם - צליל גיטרות שנשמע יותר כמו זרם חשמלי ערפילי ושירה מרחפת. אם נקודת הפתיחה הסגנונית של האלבום היא בזרם השו-גייז הבריטי ש”מיי בלאדי ולנטיין” השפיעו מאוד על הולדתו, הרי שעד סופו של האלבום מגיעים השירים לטריטוריות חדשות, ובדומה לעבר שלהם נשמעים שונה מכל דבר אחר מסביב.

בהאזנה לאלבום ברור כי אף ש”מיי בלאדי ולנטיין” השפיעו על הצליל של לא מעט להקות ב-20 השנה האחרונות, הם עדיין הכי טובים ביצירת מוסיקה דו-קוטבית, שבבסיסה הניגוד בין המלודיות החלומית של השירה למערבולת הכאוטית של הגיטרות. את השירה מספקים כמו בעבר שילדס ובלינדה בוצ’ר, שילוב שיוצר ערבול מגדרי בתדר חייזרי. העבודה על האלבום הנוכחי התחילה מיד אחרי יציאת האלבום האחרון של הלהקה, מה שכנראה מסביר את ההמשכיות בצליל.

החלק הראשון באלבום כולל קירות של גיטרות מעובדות - שילדס ידוע כמי שיכול להקליט תפקיד גיטרה בדקות ספורות אבל לעבד אותו באולפן אחר כך במשך חודשים - שמגיעים עם שכבות של המהומים וזמזומים. אחרי החלק הזה, שמשמש כמדיטציה המבוססת על שכבות של רעש, מתחילים להכנס אלמנטים שיריים יותר: “Only tomorrow” עם המלודיה המלאכית-דוקרנית הרפטטיבית; “New you” הוא קטע עם אווירת סיקסטיז פסיכדלית שמחוזקת בקלידים, שבה שכבות הרעש נדחקות הצדה לכמה דקות לטובת גרוב קליל וצליל צלול.

לקראת סוף האלבום התופים מקבלים את ההובלה של הקטעים. “Nothing is” הוא קטע מהיר שבו התופים מנגנים הארדקור שמתגבר לאורך הקטע בעוד הגיטרות מנגנות שוב ושוב את אותו תפקיד. בקטע הסוגר, “Wonder 2”, נהפך המקצב לדראם אנ’ בייס אלקטרוני שמהדהד בבאסים ופידבקים. זה אחד הקטעים הכי ניסיוניים באלבום, אבל גם הפעם הראשונה באלבום ש”מיי בלאדי ולנטיין” עושים משהו שמזכיר צליל של מישהו שהוא לא הם עצמם - וזה הפופ המעורבל של “אנימל קולקטיב”, שמגיע כש”מיי בלאדי ולנטיין” נשמעים כמו תשדורת מקוטעת מהחלל של להקת קצב. אלה הצלילים האחרונים של האלבום, שבהם ברור ש”מיי בלאדי ולנטיין” עשו את הבלתי ייאמן ולא יהרסו לאף אחד את זיכרונות הילדות שלו מהם בסיבוב הזה. כל השאר הוא בונוס, ותקווה שהפעם יהיה לנו פחות זמן להתעמק באלבום הזה עד שיגיע חדש.

“מיי בלאדי ולנטיין”, “Mbv”. 
הוצאה עצמית



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו