בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כמה שווה מיילי סיירוס?

מיילי סיירוס היא לא כוכב חדש, אבל החודש היא ללא ספק נולדה מחדש. לא בכל יום מתאפשרת לצופה הצצה הדוקה ועקבית אחרי בנייתו של כוכב והמקרה שלה הוא אחד החדים בשנים האחרונות

41תגובות

אפתח בווידוי: עד לפני חודש לא שמעתי שום שיר של מיילי סיירוס, לא ראיתי קליפ שלה ולא הקדשתי לה יותר מהצצה חטופה בפרק בסדרת "האנה מונטנה" שפירסמה אותה. לעתים קרובות מדי נתקלתי בידיעות עליה באתרי ובמדורי רכילות, אבל בדרך כלל דילגתי מעליהן לאייטמים נוצצים יותר. למעט תקרית אחת לפני שלוש שנים שבה היתה מעורבת תמונה שלה (עם או בלי תחתונים) והתנצלות של אתר הרכילות TMZ על פרסום התצלום המביך של הכוכבת הקטינה. מעבר לכך, סיירוס אינה סלב אטרקטיבית לטעמי: היא בוטה, חסרת חן, מתלבשת בחוסר טעם מזעזע ובעיקר זועקת לתשומת לב.

יום אחד, לפני כחודש, הכל השתנה וסיירוס הצליחה ללכוד את תשומת לבי. ביום בהיר אחד כולם פתאום דיברו עליה. "מה, לא ראית את מיילי סיירוס בטקס פרסי הווידיאו של אם־טי־וי?" שאלו אותי בעבודה. "איזה בושות היא עשתה על הבמה", אמרו לי. "היא בטוח על סמים", הסבירו. מובן שהתנצלתי והסברתי שאני לא כל כך מתעניין בסיירוס הזאת, אבל מיד רצתי לאינטרנט כדי להבין על מה המהומה. ואכן, כל אתרי החדשות האמריקאיים - רציניים ורדודים כאחד - דיווחו על ההופעה הפרובוקטיבית והמוזרה של סיירוס בטקס ועל תנועות הריקוד המביכות שלה על הבמה בסגנון עיכוסי ה"טוורק". וזאת היתה באמת הופעה מביכה.

אלא שדווקא בנקודה הזאת התחלתי לחבב אותה. בדיוק בנקודה שנראתה כשפל של הקריירה הקצרה שלה, בדיוק אז משהו בי התרכך. היא שוב עשתה הכל כדי למשוך את תשומת הלב: התנועות שלה היו מוגזמות, הלבוש שלה היה בוטה, אבל דווקא בגלל זה היא הצליחה לגרום לי לחוש סוג של חמלה כלפיה. בכל זאת, זו נערה צעירה, שעברה את מכבש הייסורים הידוע של כוכבות דיסני ו/או בנות של סלבריטאים אחרים. אם היא מידרדרת לתהום שלתוכו נפלה לפניה לינדזי לוהאן - אז אולי מישהו יכול אולי לעצור אותה. כאן, עכשיו ומהר. יש לי נטייה לנסות ולהכיל עלמות במצוקה וסיירוס הצעירה נראתה לי בשלה לחלוטין כדי לזכות באמפתיה ממני.

אי–פי

זו לא הפעם הראשונה שהיא מעורבת בפרובוקציה על בסיס מיני, אבל בהופעה הבוטה שלה בטקס פרסי הווידיאו של אם־טי־וי היא עשתה הכל כדי שאיש לא יפספס אותה. האם זה היה איתות מצוקה, או צעד שיווקי מחושב? בתוך שבוע הגיעה התשובה הדי מובנת מאליה לשאלה: זהו מהלך שיווקי מתוכנן ומודע שהיה רק חלק אחד בקמפיין של סיירוס לקראת צאתו לאור של האלבום החדש שלה. הקליפ הראשון,

"Wrecking Ball", אמר הכל: מערך השיווק האגרסיבי של הכוכבת נשען כל כולו על סקס. וגם הפעם הקונצפט הזה לא איכזב.

נערה בת 20 שרוכבת בעירום מלא על כדור ברזל שמשתלשל ממנוף, מלקקת פטיש 5 קילו, מתפלשת על הרצפה בתחתונים וגוזייה, בוכה בקלוזאפ מרהיב והכל באיכות HD - אינה מראה שאפשר להתעלם ממנו. גם השיר עצמו בנוי כך שיהיה קשה להתעלם ממנו: להיט פופ שהונדס עד לביט האחרון במחשבי אולפני חברות המוזיקה. השילוב של שני הרכיבים אלה יצר את מה שנדרש כדי להפוך את הסרטון לוויראלי בממדי ענק. בתוך 24 שעות היו לו 20 מיליון צפיות ביוטיוב (כיום כבר יש כ-200 מיליון) והלהיט הגיע בתוך זמן קצר לראש טבלת המכירות בארצות הברית. ההישגים של המהלך השיווקי לא נעצרו כאן. סיירוס כבשה את הרשתות החברתיות עם כ-220 אלף חברים חדשים לעמוד פייסבוק שלה (29 מיליון חברים בסך הכל) ועוד 213 אלף עוקבים בטוויטר (14.5 מיליון בסך הכל) - שרק ליבו עוד יותר את ההמולה סביב השיר.

למרות הפרובוקציות המסחריות לא חזרתי בי מיחסי החדש לסיירוס, אלא שעכשיו תחושת החמלה פינתה את מקומה להערכה על בסיס כלכלי. השאלה היא, האם התעלולים הללו יביאו גם לרווחים כספיים? אם לשפוט לפי מספר ההורדות בתשלום של "Wrecking Ball" בחנות של אפל - נראה שגם כאן תאגיד סיירוס רשם הצלחה, עם כ-400 אלף הורדות.

כבתו של זמר הקאנטרי בילי ריי סיירוס, מיילי היא מכונת הכנסות משומנת שפועלת בהצלחה משנת 2006. "האנה מונטנה", הסדרה בכיכובה, הניבה לדיסני רווחים עצומים כשנהפכה בן לילה לסדרה הנצפית ביותר של הערוץ וגרפה הכנסות מדיסקים, סרטים ומוצרי מסחור מותגים. בשנת 2010 הציב המגזין "פורבס" את מיילי סיירוס במקום הראשון ברשימת הסלבריטאים הצעירים העשירים. בשנת 2008 היא כיכבה ברשימת הסלבריטאים העשירים עם הכנסה שנתית של 25 מיליון דולר, שנה לאחר מכן נרשמו לזכותה 29 מיליון דולר ובשנת 2010 היא התמקמה במקום ה-13 ברשימה, עם הכנסה שנתית של 48 מיליון דולר. בפורטפוליו שלה נרשמו הכנסות מסרטי קולנוע בכיכובה, מוצרים ממותגים על שמה, סיבוב הופעות מצליח וכמובן נתחים משידור סדרת "האנה מונטנה”, אף שהיא כבר לא השתתפה בסדרה.

השנים 2011-2012 היו חלשות מעט עבור סיירוס ושמה נעדר לחלוטין מרשימות עשירי התעשייה. אלו היו שנות המעבר מעולם המעריצים הקטינים להפקת רווחים מהקהל הבוגר יותר, שנות המעבר מאחריות אולפני דיסני לאחריותן של חברות המוסיקה שפונות לקהל מבוגר יותר. אם מהקהל הצעיר הצליח המנגנון המסחרי היעיל לסחוט רווחים של עשרות מיליוני דולרים בשנה - הרי מהשוק הבוגר (מעט יותר, לא הרבה) אפשר להפיק סכומים גדולים הרבה יותר. אם סיירוס התמימה פנתה בעיקר לקהל של בנות - הרי שסיירוס הסקסית יכולה לכבוש שוק כפול ולפתות גם נערים מלאי הורמונים לרכוש עוד שיר, או עוד כרטיס להופעה (ועדיף כמה שיותר קרוב לבמה). אמנם יהיה קצת קשה למכור לקהל של בני 20-16 מחברות ומחדדים ממותגי מיילי סיירוס, אבל בושם וליין ביגוד או ספר זיכרונות המשובץ בצילומים של מאחורי הקלעים יכולים להתגלות כבוננזה כלכלית.

אי–פי

מיילי סיירוס היא לא כוכב חדש, אבל החודש היא ללא ספק נולדה מחדש. לא בכל יום מתאפשרת לצופה הצצה הדוקה ועקבית אחרי בנייתו של כוכב והמקרה שלה הוא אחד החדים בשנים האחרונות. מערך השיווק של המותג האנושי הזה יודע למנף את כל הכלים הטכנולוגיים לטובתו ובכך גם מאפשר לנו הצצה לתהליך. גם המהירות שבה מתגלגל הקמפיין הזה מוכתבת על ידי העולם הדיגיטלי. בתוך שבוע הצליחו מנהליה של סיירוס ליצור עולם תוכן חדש סביב כוכבת ילדים ולהפוך אותה לסמל מין לקהל רחב בהרבה. גם אם בקצה התהליך יתברר שהקמפיין נחל כישלון מסחרי (סבירות נמוכה), הרי שלפחות המהלך השיווקי כבר נכנס להיסטוריה של השואו־ביזנס.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו